וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ביוני: בנק ישראל הותיר את הריבית במשק על 0.1%

29.5.2017 / 16:28

הוועדה המוניטרית הודיעה כי החליטה להותיר את הריבית במשק ללא שינוי. בהודעת הבנק נכתב כי קצב האינפלציה השנתי והציפיות לאינפלציה לשנה עלו - אך הם עדיין נמוכים מהיעד

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מאי 2017. ראובן קסטרו
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/ראובן קסטרו

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום (שני) כי החליטה להותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.1% גם בחודש יוני. בהודעת הבנק נכתב כי קצב האינפלציה השנתי והציפיות לאינפלציה לשנה עלו אך הם עדיין נמוכים מהיעד, והציפיות לטווחים הבינוניים והארוכים מעוגנות בתוך היעד. עוד נטען, כי עליית השכר הנומינלי וסביבת הפעילות החזקה יתרמו לעליית האינפלציה, בעוד הייסוף בשקל שהתרחש, התגברות התחרות במשק וצעדי הממשלה צפויים לעכב את חזרת האינפלציה ליעד.

בנק ישראל הבהיר כי בכוונת הוועדה המוניטרית להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד. ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל, הגיעה האינפלציה ל-0.7%; הקצב השנתי והציפיות לשנה עלו בחודשים האחרונים אך הם עדיין נמוכים מהיעד, נמסר.

לפי הבנק, עליית השכר הנומינלי וסביבת הפעילות החזקה – בפרט כתוצאה מהביקושים המקומיים – מתבטאות בעליית מחיריהם של המוצרים הבלתי סחירים, בשעה שהאינפלציה של המוצרים הסחירים עדיין שלילית, במידה רבה בשל הייסוף המתמשך של השקל, ולמרות שמחירי האנרגיה והאינפלציה בעולם פועלים להעלאתה. מאז מרץ מסתמנת עלייה בציפיות לאינפלציה לכל הטווחים, על רקע עליית האינפלציה בפועל והמשך המדיניות המוניטרית המרחיבה. התגברות התחרות במשק עשויה להמשיך להאט את חזרת האינפלציה ליעד, כמו גם צעדי מדיניות נוספים (הפחתת מסי קניה ומכסים על מוצרים שונים והוזלת הצהרונים) שעליהם הודיעה הממשלה.

עוד בוואלה! עסקים:
שלא יעבדו עליכם: זה מחירון המוניות מנתב"ג החל מהלילה
הצצה מבפנים: האחוזה המלכותית בלונדון שמוצעת למכירה לישראלים
אופקים: נחתם הסכם גג להקמת 14,500 דירות חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully