וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות להורים: ההוזלה הנוספת לצהרונים של ילדיכם

1.6.2017 / 15:31

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הודיע על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650 שקלים בלבד. על פי התכנית, המדינה תעניק סבסוד נוסף לצהרונים בסכום שינוע בין 150-350 שקלים, בהתאם לדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות

צלמים זמניים מורשים

הרפורמה לסבסוד הצהרונים מקבלת תנופה נוספת: לאחר שבשבוע שעבר אושרה בממשלה יוזמתו של שר האוצר, משה כחלון, להרחבת סבסוד הצהרונים במסגרת תכנית "נטו משפחה", הודיע היום (חמישי) יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650 שקלים בלבד.

לפי תכניתו של ביבס, שסוכמה עם מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב וצוות משרדו, המדינה תעניק סבסוד נוסף לצהרונים בסכום שינוע בין 150-350 שקלים, בהתאם לדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית. כמו כן, נקבע כי לראש הרשות ישנה האפשרות להרחבת הצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי - ובתנאי שהסכום המקסימלי לא יעלה על 935 שקלים, לפני השתתפות המדינה.

פתיחת שנת הלימודים תשע"ז בבית הספר יד מרדכי בבת ים. ראובן קסטרו
המדינה תעניק סבסוד נוסף לצהרונים/ראובן קסטרו

לכל מרכיב בהרחבה, כגון: תוספת שעה להארכת היום, חוג העשרה, פעילות בחופשות ועוד, יינתן מחיר גג שייקבע בהערכת העלויות במשק. רשות מקומית לא תוכל לגבות מההורים מעבר לסכום זה. ברשויות מאשכול 1-5 התכנית תחול על ילדים בגילאי הגן, ואלו שבכיתות א' ו-ב' , ואילו באשכולות 6-10 התכנית תחול על ילדים בכיתות א'-ב', בהתאם לתכנית "משפחה נטו" של משרד האוצר. התכנית תהיה מפוקחת על ידי משרד החינוך שייתן לצוותים החינוכיים סיוע מקצועי ככל הנדרש.

עוד באותו נושא

רפורמת הצהרונים אושרה בממשלה; בדקו בכמה יגדל הנטו שלכם

לכתבה המלאה
חיים ביבס, יושב ראש השלטון המקומי, מודיעין. אפריל 2017. ניב אהרונסון
סוף לעלויות הגבוהות. חיים ביבס/ניב אהרונסון

"אני שמח שהצלחנו להביא בשורה של ממש עבור ההורים העובדים, בדמות צהרונים חברתיים בכל הארץ. קביעת תקינה ומחיר גג לצהרונים ברשויות תשים סוף לעלויות הגבוהות של הצהרונים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת תאפשר לכל רשות, בשיתוף פעולה עם ועדי ההורים, להתאים את הצהרונים לצרכיה", אמר ביבס.

"אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו למהלך, שפעלו יחד עימנו למען צמצום הפערים בחברה הישראלית", הוסיף ביבס. "התכנית היא נדבך נוסף בשרשרת פעילות ארוכה של מרכז השלטון המקומי להקלה על ההורים ומעמד הביניים- הגבלת מחירי קייטנות, הוספת סייעת שניה, האחדת מחירי ביטוח תאונות לתלמידים ועוד, ואנו נמשיך לפעול להענקת חינוך איכותי ושווה לכל נפש לכלל ילדי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully