וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר החוב של פישמן: מחיקת 76% מהחובות

חן מענית

4.6.2017 / 8:59

לפי ההסדר המוצע, מתוך חובות של כ-1.8 מיליארד שקל, פישמן ובני משפחתו יחזירו עד 400 מיליון שקל לקופת הנושים, בשני שלבים. "שערורייה ציבורית שאת מחירה ישלם הציבור"

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעסזר פישמן/ניב אהרונסון

הסדר החוב הצפוי של אליעזר פישמן עוד לא הוגש לאישורם של הנושים ובית המשפט, וכבר מתחילה להימתח עליו ביקורת נוקבת. ח"כ איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני כינתה הבוקר (א') את ההסדר, שכולל מחיקת 76% מחובו של פישמן, "שערורייה ציבורית שאת מחירה ישלם הציבור".

נחמיאס ורבין אמרה כי בכוונתה לדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת הכספים. "הגם שמדובר בשיפור מההסדר שהציע איש העסקים עצמו, הרי שעדיין מדובר בהחזר של 24% בלבד מהיקף חובותיו ובפריסה של 4 שנים", אמרה נחמיאס-ורבין.

לדבריה, "היעלה על הדעת שלווה יציע הסדר חוב עצמאי? שלווה אנונימי יקבל מחיקה של 76%? שהרי בקלות הוא ימצא עצמו שוב ושוב על פי תהום בניסיון להחזיר את חובותיו".

בימים האחרונים הגיע עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסיו של אליעזר פישמן, למסמך עקרונות בנוגע להסדר החוב, שכולל, לדברי בנקל, את מימוש כלל נכסיו של פישמן. לפי ההסדר המוצע, מתוך חובות של כ-1.8 מיליארד שקל, פישמן ובני משפחתו יחזירו עד 400 מיליון שקל לקופת הנושים, בשני שלבים.

בשלב הראשון תעביר משפחת פישמן לקופת הכינוס 140 מיליון שקל וכן 15 מיליון שקל לרשות המסים לצורך תשלום חובות חברת פישמן רשתות וכדי לאפשר את המשך פעילותה. לפי ההסדר, בשלב השני, שייכנס לתוקף בעוד 5 שנים, תעביר משפחת פישמן סכום נוסף של עד 260 מיליון שקל. הכסף יתקבל ממכירת אחזקות משפחת פישמן ב"פישמן רשתות" וב"א.ט. אחזקות קירור".


ההסדר יובא לאישור בהצבעת הנושים, ואם הוא יאושר, הוא יובא לאישורו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין.

פישמן נחשב לבעל החוב הגדול בתולדות המדינה. חובותיו מגיעים לכ-4.5 מיליארד שקל. רוב החוב הוא לבנק לאומי ולבנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully