וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"די לטיוח, צריך לחקור": דיון סוער בכנסת על ההסדר לפישמן

6.6.2017 / 14:09

הסדר החוב השנוי במחלוקת שהוצע לאיש העסקים עלה לדיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, תקף את התנהלות הבנקים: "כבר ראינו איך אנשים חוזרים למועד ב' ויוצאים צחים כשלג". מנהל נכסיו של פישמן: "ההסדר לא מושלם". פרקליטו: "אף אחד לא לקח שקל לכיסו"

אליעזר פישמן בבית המשפט/צילום: ערוץ 10

(בווידאו - פישמן תוקף את כתבת חדשות 10 ביציאה מבית המשפט)

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בהסדר החוב שהוצע לאיש העסקים אליעזר פישמן. מלבד חברי הוועדה, בראשם היו"ר ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), נכחו בדיון גם עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן מטעם בית המשפט, נציג משרד המשפטים, נציג איגוד הבנקים, הכונס הרשמי (הכנ"ר) ונציגי משרד האוצר, רשות המסים, והתנועה למען איכות השלטון בישראל.

"יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את היחסים בין הבנקים והטייקונים, את התנהלות הדירקטוריונים ואת התנהלות הפיקוח על הבנקים", אמר ח"כ כבל בדיון. "אני שואל את עצמי למה בנק ישראל והמפקחת על הבנקים לא הודיעו על חקירה. איש לא ימשיך לטייח את הדברים כפי שהיה עד עכשיו. כבר ראינו איך אנשים חוזרים למועד ב' ויוצאים צחים כשלג. זה לא יקרה הפעם".

לדברי ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), "נוהלה רולטה שהבנקים היו בה הקופה. פישמן נכנס לבנק עם הסנדלים שלו והם האמינו לו".

ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) אמר כי "ככל שהאשראי לבעלי הון גדול יותר, יכול בעל ההון להתנהל בהפקרות עם הכספים שנתנו לו. אנחנו תוהים אם יש קשר בין הדלת המסתובבת שבמסגרתה מפקחי הבנקים עוברים לניהול בנקים לשערוריה שאנחנו רואים פה".

עוד בוואלה! עסקים:
מחשבון המס של איביי שיכול לחסוך לכם הרבה כסף בקנייה הבאה
משקל המשקיעים בעסקאות נדל"ן בשפל של 14 שנה
אייפקס רוכשת את מקס סטוק לפי שווי של 250-300 מיליון שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתן כבל ואיילת נחמיאס-ורבין במהלך הדיון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד מטעם בית המשפט לנכסיו של פישמן, אמר בדיון כי "בית המשפט הורה לבדוק אפשרות להסדר. אני שליח של הנושים. נכנסנו להליך של משא ומתן וגיבשנו מסמך עקרונות, לא הסכם". הוא הודה כי "ההסדר אינו מושלם. הוא תוצר של משא ומתן. מר פישמן נותן מאה אחוז מנכסיו ולא עושה טובה לאף אחד. ההסדר מבוסס על תרומת אשתו וילדיו".

הוא הוסיף כי הוא "מסכים שפישמן ומשפחתו לא מחזירים את כל החוב, זו דרכם של הסדרים. אני נשלחתי להשיג פשרה. לנושים עומדת הזכות לדחות את הפשרה, להציע שינויים או לחזור לבית המשפט ולבקש הכרזה על פשיטת רגל".

כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, ציין כי "התיק תלוי ועומד בבית המשפט. אנחנו פקידי בית המשפט בתיק הזה וצריך להיזהר מפלישה של הכנסת לתחום בית המשפט".

סגן המפקחת על הבנקים, אור סופר, אמר בדיון כי התרעומת הציבורית מובנת. "הפיקוח על הבנקים לא היה מעורב בגיבוש ההסדר וגם לא הבנקים. כשהבנו לאיזה כיוון זה הולך העברנו הנחיה לבנקים שיבחנו את ההסדר בשיקולים יותר רחבים ולא רק בחשבון של רווח והפסד". לדבריו, "ללא עבודת הפיקוח על הבנקים היו יותר הסדרים ויותר הפסדים. יש פער גדול בין עבודת הפיקוח על הבנקים לבין האופן בו היא מתקבלת בציבור

פרקליטו של פישמן, שלום גולדבלט אמר בדיון: "לא באתי להתפלמס אלא כי הזמינו אותי. אנחנו באנו לכאן בראש מורכן. הוא הקים תעשיה והקים חברות. הבנקים לאורך שנים קיבלו החזר כספים וריביות. פישמן מרכין ראש כי הוא כשל, כי הוא הגיע לנקודה שבה הוא לא מצליח להחזיר את הכספים. עד תחילת התהליך הוא האמין שהוא יוכל להחזיר את החובות בעבודה קשה". גולדבלט הוסיף כי פישמן אינו חדל פירעון כבר עשר שנים. "הטענה שהוא חייב 5 מיליארד שקל היא עורבא פרח. כל מה שנעשה, נעשה מתוך הכרה בחובות ולא מבריחה מחובות. איש פה לא לקח שקל לכיסו. הוא ישתף פעולה עם כל ההליך".

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
פישמן בבית המשפט/ניב אהרונסון

הערב יתכנסו נושיו של פישמן כדי לדון בהסדר החוב המוצע, שבמסגרתו מתוך חובות של כ-1.8 מיליארד שקל, פישמן ובני משפחתו יחזירו עד 400 מיליון שקל לקופת הנושים, בשני שלבים.

היום הודיע בנק מזרחי-טפחות כי הוא מצטרף לבנקים הפועלים ולאומי ומתנגד להסדר. היועץ המשפטי של הבנק, אורי גאון, שלח מכתב למנהל המיוחד לתיק עו"ד יוסי בנקל ובו כתב לו: "מעיון ראשוני בהצעה, אותה ראה הבנק לראשונה לאחר הגשתה לבית המשפט, עולה כי היא איננה הולמת הן לכשעצמה והן ביחס להסדרים אחרים, והבנק מתנגד להצעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד יוסי בנקל, היום בכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבנק הפועלים נמסר אתמול כי הבנק הודיע כי בחן את הסדר החוב המוצע על-ידי המנהל המיוחד שמונה על ידי בית המשפט, ונראה כי ההסדר אינו מבטא מאמץ ראוי להחזיר את החוב לבנק".

עורכי הדין של לאומי, רונן מטרי ואיל רוזובסקי, התנערו גם הם מההסדר המוצע ואמרו כי "הבנק לא היה שותף למגעים שהתנהלו בין המנהל המיוחד לבין מר פישמן ובני משפחתו".

(עדכון ראשון 13:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully