וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית ה-OECD לישראל: הצמיחה יציבה, האבטלה תישאר נמוכה

7.6.2017 / 15:37

על פי תחזית הארגון, תעמוד הצמיחה במשק ב-2017-2018 על 3.25%. הוא קורא לישראל להגביר את קצב יישום הרפורמות כדי לקדם את התחרות במגזרים "המוגנים". על שוק הנדל"ן: "המתחים המתמשכים בתחום דורשים תשומת לב מצד הרשויות"

משה כחלון וכרמל שאמה הכהן בפריז. חיים מסיקה,
שר האוצר כחלון בפריז, היום/חיים מסיקה

ארגון ה-OECD פרסם היום (רביעי) את תחזיותיו לכלכלת ישראל לשנה הקרובה. לפי תחזית הארגון צפוייה הצמיחה בישראל לעמוד בשנים 2017-2018 על רמה של 3.25% והאבטלה צפויה להישאר נמוכה. על פי התחזית, הגדלת ההוצאות על תחבורה ודיור למשפחות צעירות מצד המשפחה ימשיכו לעודד את הצמיחה. הארגון טוען כי אם תיושם תכנית "נטו משפחה", שעליה הכריז שר האוצר משה כחלון, תואץ הצמיחה בשיעור של 0.3% מהתוצר.

עוד התייחס הארגון למחירי הנדל"ן בישראל. על פי הדוח, שיעור עליית מחירי הנדל"ן הואט, אך נותר סביב 5% בשנה. "למרות ששככו במעט, המתחים המתמשכים בשוק הנדל"ן דורשים תשומת לב מצד הרשויות בכדי לשמור על מגזר בנקאי יציב", נכתב.

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
"שיעור עליית מחירי הנדל"ן הואט"/ראובן קסטרו

הארגון קורא לישראל להגביר את קצב יישום הרפורמות כדי לקדם את התחרות במגזרים "המוגנים" על מנת למנף את הצעדים שכבר ננקטו, להעלות את הפריון והשכר ולהפחית את יוקר המחייה. הגברת התחרות החיצונית, במיוחד במגזר החקלאות והמזון, תפחית את יוקר המחייה. "לאור החוסן המתמשך של שוק העבודה והגידול בשכר המינימום, צפויה עלייה בהוצאה לצריכה פרטית שתהווה מנוע צמיחה משמעותי אחרי חולשה בתחילת שנת 2017. האינפלציה צפויה לעלות בהדרגה ולעמוד בהדרגה ולעמוד על סביבות 2% עד 2018, לאור עלייה הצפויה ברמות השכר", נכתב בדוח.

עם זאת, מזהיר הדוח כי תחזיות אלה יורעו אם ייסוף השקל יימשך או אם המצב הגיאופליטי או הסביבה החיצונית יתדרדר - למשל במקרה של משא ומתן בעייתי על הברקזיט או חזרה למדיניות של פרוטקציוניזם. מנגד, הביקוש המקומי, בתמיכת הצעדים התקציביים שהוכרזו לאחרונה, עשוי להיות חזק מהצפוי והדבר צפוי להביא לעלייה בתעסוקה ובשכר.

שר האוצר משה כחלון השוהה בפריז לצורך חתימה על אמנת מס למניעת התחמקות של תאגידים בינלאומיים מתשלומי מסים, אמר כי "גאווה גדולה להגיע ל-OECD כשר האוצר של הכלכלה הכי צומחת בארגון. ד"וח ה-OECD שפורסם היום מצביע על כלכלת ישראל ככלכלה חזקה עם שיעור אבטלה נמוך וצפי צמיחה גבוה. ב-OECD מצאו לנכון להתייחס לתכנית 'נטו משפחה' כתכנית שצפויה להביא להעלאת שיעור התעסוקה של הורים לילדים צעירים ולהגדלת קצבאות הפנסיה. נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות ובנחישות עם מדיניות של כלכלה חופשית עם חמלה ורגישות חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully