וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל מסיים את תפקידו

8.6.2017 / 10:51

פרופסור נתן זוסמן ביקש לפרוש אחרי שש שנים בתפקיד. נגידת הבנק קרנית פלוג הקימה ועידת איתור למציאת מחליפו בתפקיד

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מאי 2017. ראובן קסטרו
קרנית פלוג/ראובן קסטרו

אחרי שש שנים בתפקיד הודיע היום (חמישי) מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, הפרופ' נתן זוסמן, לנגידת בנק ישראל על רצונו לסיים את תפקידו לקראת שנת הלימודים האקדמית הקרובה. הנגידה הקימה ועדת איתור למינוי מנהל חדש לחטיבת המחקר, בראשות המשנה לנגידה, ד"ר נדין בודו טרכטנברג. חברים נוספים בוועדה הם אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים, פנינה קרן, מנהלת חטיבת משאבי אנוש ומנהל, ופרופ' רפי מלניק מהמרכז הבין תחומי בהרצליה, לשעבר חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל.

לאורך שנות כהונתו שם זוסמן דגש על שיפור איכות המחקר בבנק ישראל והעמקתו, תוך הקפדה על שיפור הרמה המקצועית של המחקר ושימורה, במקביל לקיום מחקר רלוונטי שישרת את המלצות המדיניות במציאות הכלכלית המשתנה במהירות במדינת ישראל. תחת ניהולו של הפרופ' זוסמן בוצע שינוי ארגוני במבנה חטיבת המחקר, במסגרתו הוקם האגף הפיננסי והתבסס שיתוף הפעולה בין חטיבת המחקר לחטיבות הכלכליות האחרות בבנק ישראל. בנוסף קידם זוסמן את קשרי העבודה של בנק ישראל עם חטיבות המחקר בבנקים מרכזיים אחרים בעולם והעמיקם.

בנוסף להיותו חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, היה זוסמן חבר במספר ועדות וצוותי עבודה בין משרדיים, ביניהם הוועדה להסדרי חוב, הוועדה להגברת התחרות בשירותים בנקאיים ופיננסים נפוצים, הוועדה למניעת ריכוזיות, הוועדה לקביעת גיל הפרישה לנשים, ועוד.

זוסמן אמר כי "אני מבקש להודות לפרופ' סטנלי פישר ולד"ר קרנית פלוג על ההזדמנות שניתנה לי לתרום לגיבוש המדיניות המוניטרית ולקדמה בתקופה ייחודית בעשייתה. אני מסיים את תפקידי בתחושה של שביעות רצון מן היכולת לתרום לעשייה הכלכלית במדינה, ממפגשיי עם עמיתים - אנשי מחקר ושותפיי בוועדות השונות - ומן הדגש שניתן לקידום מחקר איכותי בכלכלת ישראל. אני מוקיר את העשייה המשותפת עם המנהלים והחוקרים בחטיבת המחקר, עם מנהלי החטיבות הנוספות ועם הנהלת הבנק, ומודה על האמון שניתן בי הן במסגרת בנק ישראל והן מחוצה לו".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully