וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריגשו אותי": ערן יקבל מהעבודה 50 אלף שקל לפונדקאות בחו"ל

ברקע שבוע הגאווה, הודיעה חברת אתרי ההשוואות הישראלית Natural Intelligence כי תעניק 50 אלף שקל לכל עובד שהוא ובן זוגו רוצים להביא ילד לעולם בפונדקאות. ערן, שהוא ובן זוגו נמצאים בתהליך בארה"ב, סיפר: "משפחה וילדים זו נקודה כואבת לקהילה, ולכן זה מאוד יפה"

ערן, עובד היי טק שעבר תהליך פונדקאות בחו"ל. באדיבות המצולמים
"לא טריוויאלי בכלל". ערן ובנו בן הארבע/באדיבות המצולמים

תהליך הפונדקאות עבור זוגות חד מיניים הוא סבוך ויקר מאוד. ראשית, הוא מצריך גיוס משאבים משמעותיים בסכומים המגיעים לעשרות אלפי דולרים, לאחר מכן איתור מדינה בחו"ל שבה ניתן לעבור את ההיריון ואת הלידה, ולבסוף, בשל החוק בישראל שאינו מתיר לזוגות גברים להשתמש בפונדקאות, הוא מאלץ את הזוגות להתמודד עם השלכות ביורוקרטיות מורכבות שאינן חלות על זוגות הטרוסקסואלים.

לאור הקשיים הרבים, החליטה חברת אתרי ההשוואות הישראלית Natural Intelligence לסייע לעובדיה מקהילת הלהט"ב שבוחרים ללכת לתהליך של פונדקאות בחו"ל. ברקע שבוע הגאווה, הודיעה החברה על כך שהיא מעניקה מימון של 50 אלף שקל נטו לכל עובד שנמצא בתהליך פונדקאות. לפי החברה, מתוך 250 עובדיה רבים משתייכים לקהילת הלהט"ב, ושניים מהם אף נמצאים בימים אלו בהליך פונדקאות.

אחד מהם הוא ערן, בן 40, ראש מדור צמיחה בחברה. "לי ולבן זוגי כבר יש ילד בן ארבע שהבאנו אותו בהליך פונדקאות בהודו", הוא סיפר בשיחה עם וואלה! עסקים. "אבל עכשיו, כשרצינו להתחיל בתהליך להבאת ילד נוסף, התהליך בהודו הפך להיות קשה יותר. לכן, פנינו לאפשרות של התנעת המהלך בארצות הברית, דבר שמייקר מאוד את הסיפור. אם לפני ארבע שנים בהודו שילמנו על כל התהליך 60 אלף דולר, כולל הוצאות על טיסות ומגורים, עכשיו בארצות הברית הכול יעלה לנו יותר ממאה אלף דולר".

עוד בוואלה! עסקים:
דירוג האשראי ירד, המטבע בשפל: המשבר הכלכלי בקטאר מחריף
הפועלים תומך בהליכי פשיטת רגל לפישמן
הקשישים מירושלים ניצחו את פרויקט היוקרה

נטע פלר, סמנכ"לית משאבי אנוש נטורל אינטליג'נס, יוני 2017. : שחר פליישמן, מערכת וואלה! NEWS
"נמשיך לתמוך ברצונו של כל עובד להיות הורה בישראל". נטע פלר/מערכת וואלה! NEWS, : שחר פליישמן

לדבריו של ערן, המענק שמציעה לו החברה לצורך התהליך הוא "לא טריוויאלי בכלל. ברור שזה מקסים ומאוד יפה מצדם". "אין מה לומר", הוא מוסיף בחיוך, "זו חברה שיודעת לפנק". ערן מציין כי החברה מסייעת לא רק לקהילה הלהט"בית, כי אם גם לאוכלוסיות נוספות, אולם "כאן זה מאוד מרגש - כי זה מדויק אליי. עבדתי בהרבה מקומות, אבל פה באמת עשו מהלך שהצליח לרגש אותי".

ערן מציין כי "היום יש המון אנשים שאומרים שלא צריך לתמוך בגייז כי זו כבר לא אוכלוסייה מוחלשת. אז נכון, שלפחות בתל אביב כבודנו במקומנו מונח. אבל משפחה וילדים זו נקודה כואבת לקהילה – וזה סיפור לא פשוט, ולכן זה יפה שבדיוק בזה בחרה החברה לתמוך. יש כאן אוכלוסייה שהיא מופלית לרעה בקטע הזה וצריך לעזור לה".

נטע פלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בNatural Intelligence- מוסיפה כי "כארגון חשוב לנו לייצר סביבת עבודה שווה שנותנת אפשרויות זהות לכל עובד בחברה ללא קשר למגדר או להעדפות המיניות שלו". לדבריה, "עד שמדינת ישראל לא תתקן את החוק שמאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים בארץ, נמשיך לתמוך ברצונו של כל עובד להיות הורה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully