וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אמות בלי זה": קולה זירו ירד מהמדפים גם בישראל?

אחרי שחברת "קוקה קולה" הודיעה שהיא מורידה מהמדפים את המותג "קולה זירו" באוסטרליה, ניכר חשש ממשי בקרב הצרכנים הכבדים בישראל. הם שותים בין שלושה לחמישה ליטרים ביום ומשלמים 600 שקלים בחודש על המשקה האהוב עליהם. האם יש להם ממה לדאוג?

קוקה קולה זירו. ShutterStock
סיבה לדאגה בישראל? "קולה זירו"/ShutterStock

בסוף השבוע הודיעה חברת "קוקה קולה" על הורדת "קולה זירו" מהמדפים באוסטרליה ועל השקת מותג מופחת סוכר אחר במדינה. בישראל מיוצר המשקה - שהושק בארצות הברית ב-2005 - מאז 2008, וזמן קצר לאחר מכן הפך לאהוב ביותר ואף האפיל במעט על המותג הרגיל. בשל הפופולאריות הרבה שלה הוא זוכה, ישראלים רבים מביעים חשש אמיתי מכך שהוא ירד מהמדפים גם בארץ.

"אני שוקל רילוקיישן לאוסטרליה מטעם העבודה של בן זוגי, אבל אחרי שראיתי את הפרסום על הורדת 'זירו' מהמדפים שם, אמרתי לו שלא נוכל לחיות שם - בלי 'זירו' אני אמות", מספר אורי, בן 34 מרמת גן. אורי אומנם התבדח על הנושא, אולם הרגלי הצריכה שלו מדברים בעד עצמם. "אני שותה 'זירו' מאז שהמשקה יצא לשוק, קונה אותו הביתה בארגזים, שותה אותו בבוקר עם הקפה וביום יכול לסיים 4 ליטרים של המשקה".

קולה אילוסטרציה. ShutterStock
ה"מכורים" הישראלים מוציאים 18-20 שקל על המשקה ביום, 530-600 שקל בחודש/ShutterStock

"הבנתי שאני מכור לפני כשנה, כשנסעתי ב-4:00 לפנות בוקר לתחנת דלק לקנות 'זירו'. נגמר לנו בבית ולא יכולתי לחכות עד הבוקר", מספר אושר, בן 46 מהשרון, ששותה בין שניים לשלושה בקבוקי 1.5 ליטר ביום. גם אורנה, בת 40 מגבעתיים, קוראת לעצמה "מכורה": "זה המשקה היחיד שאני שותה כמו מים – לפחות שלושה בקבוקים של 1.5 ליטר ביום. אם יפסיקו למכור אותו בארץ, אני לא יודעת מה אני אעשה".

מחירו של בקבוק 1.5 ליטר של המשקה עומד כיום על 6.90 שקל בממוצע במכירה בודדת ו-5.90 שקל בממוצע לבקבוק בשישייה. זה אומר שה"מכורים" הישראלים מוציאים 18-20 שקלים על המשקה ביום, שהם 530-600 שקל בחודש. הוצאה דומה לזו של מעשנים כבדים.

צפירת הרגעה

בחברת המשקאות המרכזית, הזכיינית הבלעדית של "קוקה קולה" בישראל מרגיעים ואומרים שהשינוי לא צפוי להשפיע על השוק הישראלי. הורדת המשקה מהמדפים באוסטרליה באה על רקע הירידה במכירות המשקאות הקלים במדינה בעקבות העלאת המודעות של הצרכנים לאורח חיים בריא יותר.

המשקה החדש שאמור להחליף את "קולה זירו" באוסטרליה וייכנס ככל הנראה לשווקים נוספים בארופה הוא COCA COLA NO SUGAR, ובשווקים מסוימים תחת השם COCA COLA ZERO SUGAR. החברה מבטיחים כי למשקה יתרונות בריאותיים – "אפס סוכר", והוא אמור להתקרב בטעמו ל"דבר האמיתי".

"אני די מוטרד מההרגל הזה, ורוצה לנסות להיגמל", אומר אורי. "אני מנהל אורח חיים בריא – מקפיד על תזונה נכונה, לא מעשן ולא שותה אלכוהול. זה הדבר היחיד שאני בוחר לצרוך למרות שאני חושש שהוא מזיק לבריאות - קראתי פרסומים על הנזקים שהמשקה עלול לגרום. אם חושבים על זה לעומק, אני חייב להיגמל, ואולי הירידה מהמדפים יכולה דווקא לעזור לי בזה".

זה לא הניסיון הראשון של "קוקה קולה" לתת מענה לצרכים הבריאותיים של הלקוחות בשווקים מקומיים. בחודש אפריל האחרון הושק ביפן משקה COCA COLA PLUS עם סיבים תזונתיים. גם היפנים בדומה לאוסטרלים ידועים בחשיבות הרבה שהם מייחסים לתזונה בריאה. המשקה לא חצה את גבולות המדינה ולא הגיע למדינות האחרות. חידוש "בריאותי" אחר משנת 2013 הוא המשקה בפחית ירוקה תחת השם COCA COLA LIFE שמכיל עלי סטיביה ונמכר במדינות רבות, אך לא משווק בישראל.

גם בישראל המודעות לתזונה בריאה שכוללת הפחתת שתייה של משקאות קלים הולכת וגוברת, וייתכן שגם כאן תהיה תגובה של "קוקה קולה" בדמות משקה חדש, "בריאותי" יותר. האם זה יבוא על חשבון "קולה זירו"? כל עוד הישראלים ימשיכו לצרוך את המשקה באותם היקפים, לא סביר שהחברה תפסיק את שיווקו, כי כמו שאומרים בעסקים - "לא מחליפים סוס מנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • קולה זירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully