וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המוניות בנתב"ג: חלק מהנהגים שובתים, חלק מסיעים נוסעים בהנחה

12.6.2017 / 12:12

הבוקר התקיימה פגישה נוספת שהסתיימה ללא תוצאות בין נציגי נהגי המוניות לבין הנהלת רשות שדות התעופה. נציגי הנהגים טענו כי הפתרון היחיד מבחינתם הוא ביטול ההוזלה של 12%, ולכן השביתו את הפעילות. חלק מהנהגים התעלמו מההנחיה והחלו לאסוף נוסעים בהנחה מהמפלס העליון

עריכת וידאו:ניר חן

משבר המוניות בנתב"ג נמשך: נציגי הנהגים נפגשו היום (שני) עם הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) במטרה להגיע להבנות שיאפשרו את המשך העבודה הסדירה של שירות ההסעות בתשלום מנמל התעופה, אולם לא הצליחו להגיע להבנות. בפגישה עלתה הצעה לפתוח שני קווי נסיעות – אחד בהנחה של 12% מהחניון העליון בשדה, בדומה ליוזמה שעליה הכריזה אתמול רש"ת, ואחד במחירים רגילים על פי המחירון של משרד התחבורה.

הנהגים הודיעו שהם מתנגדים לכך, וכי דרישתם היא אחת – להוריד לגמרי את ההנחה ולהמשיך לנסוע לפי התעריף הרגיל של משרד התחבורה. בתום הפגישה יצאו הנהגים להפגין בחניון והשביתו את קווי הנסיעות. בשלב מסוים יצאו נציגי רש"ת לדבר עם הנהגים, אך נתקלו בהתנגדות עזה מצדם ושבו למשרדיהם. הנהגים ליוו אותם בקריאות - "גנבים, למה אתם בורחים?.

עוד בוואלה! עסקים:
"אני אמות בלי זה": קולה זירו ירד מהמדפים גם בישראל?
פינוי בינוי בהרצליה: 1,843 דירות במקום 576
המדריך השלם: כל מה שצריך לדעת לפני שרושמים את הילד לקייטנה

שביתת נהגי מוניות בנתב"ג, יוני 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
השביתה התחדשה. נתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק
שביתת נהגי מוניות בנתב"ג, יוני 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
נהגי המוניות מפגינים/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

בשיחה עם וואלה! עסקים הבהירו נציגי הנהגים, מוטי ישראלי ויוסי לוי כי הם "מבקשים לבטל את ההנחה לאלתר. כבר הורידו לנו 7% לפני חצי שנה. אם מישהו יוריד לך במשכורת מה תגידי? לא תתנגדי?" .

חזי, נהג של חברת "גט טקסי", אמר: "הגענו לשפל, באופן אישי לא אקח נסיעות בהנחה. לנהגי מוניות אין פנסיה או קרן השתלמות. אנחנו אוכלוסייה חלשה. כל מה שנפריש, ייצא מהאוכל של הילדים. מה עשיתם בהורדת מחירים? חסכתם למשפחה ממוצעת 60 שקל בשנה, ופגעתם בפרנסה של אלפי נהגים". "לא נשאר לנו מאיפה להוריד מעצמנו", אמר נהג אחר. "אני צריך לממן את הנופש של הנוסע?"

אחד הנהגים דווקא טען שזו טעות לא לקבל את הסדר הפשרה. "רש"ת יותר חזקה מאיתנו, כמה זמן נוכל לשבות?", תהה. "אנחנו חייבים גם להתפרנס, ובסוף רש"ת גם תנחית עלינו הנחה בקו הרגיל שלנו. היו צריכים להסכים לקו הנוסף. הלכנו ראש בראש ובסוף נצטרך להתקפל ולעבוד בהנחה".

החל מהשעה 12:00 חלק מהנהגים הסיעו נוסעים בהנחה מהמפלס העליון, למרות המחאה של חלק מחבריהם. "אני רוצה לקחת נוסעים בהנחה, כי הנסיעה עדיין משתלמת", הסביר אחד הנהגים.

שביתת נהגי מוניות בנתב"ג, יוני 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
הנהגים הזועמים/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק
שביתת נהגי מוניות בנתב"ג, יוני 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
נתיב המוניות השומם בנתב"ג, היום/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדים בצד ולא לוקחים נוסעים. נהגי המוניות בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בבוקר הודיעה רשות שדות התעופה על מודל ההנחה החדש, שבמסגרתו נהגים יוכלו להציע לנוסעים הנחה בשיעור של 12% ממחיר המחירון הקבוע בחוק. אותם נהגים יקבלו פטור מתשלום של 5.80 שקלים לרשות וכן מתשלום דמי זיכיון לרשות על סך חמישה שקלים.

אמש בשעות הערב המאוחרות הפגינו עשרות נהגים נגד הכוונה להוזיל את המחיר, ומנעו העלאת נוסעים למוניות ביציאה מנתב"ג. ישראל שימונוב, נהג מוניות של חברת "הדר", סיפר בשיחה עם וואלה! עסקים על הסיבות לכך שרבים מהנהגים מתנגדים להנהגת ההנחה החדשה. "אם יורידו לנו בסולר, בטיפולים היקרים, בביטוחים שאנחנו משלמים, בהשכרת מספר מונית, בקניית הרכב, אז אין בעיה להוריד את המחיר של הנסיעות. אבל זה ניסיון לפגוע בפרנסה שלנו ותו לו. הרווח שלנו בנסיעה זה בין 20-25%. עכשיו כשמורידים לנו 12% מהמחיר זה יוריד 4,000 שקל בחודש מהשכר שלי", אמר בעצב.


(עדכון ראשון: 10:16)

המחירון החדש שמסעיר את הנהגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully