וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ דחה את ערעור נובל, דלק ורציו על פקיעת רישיון חנה

נתי יפת

12.6.2017 / 11:40

חברות הגז קיבלו את רישיון החיפוש בחנה בסוף 2008 - אך כמות הגז בקידוח דולפין הייתה קטנה מכדי להתייחס אליו כתגלית מסחרית, מה שגרר את אי-הארכת הרישיון

שר התשתיות מתייחס לגילויי הגז האחרונים. רויטרס
גז טבעי/רויטרס

שר האנרגיה יובל שטייניץ דחה את ערעורן של נובל אנרג'י, דלק ורציו, על החלטת הממונה על ענייני הנפט במשרד, יוסי וירצבורגר, שלא לתת להן חזקה על רישיון חנה. החלטתו של וירצבורגר ניתנה עקב מציאת כמות קטנה של 2-3 מיליארד מ"ק גז טבעי בקידוח דולפין, שאינה מאפשרת להתייחס אליו כתגלית מסחרית.

חברות הגז קיבלו את רישיון החיפוש בחנה בסוף 2008, ועל פי חוק הנפט הרישיון לא ניתן להארכה מעבר לשבע שנים אם לא הוכרזה תגלית מסחרית. בפברואר 2014 הגישו החברות בקשה להכיר במאגר דולפין כתגלית, אך הן לא הצליחו להוכיח כי פיתוח המאגר כדאי.

ביולי שעברה החליט הממונה לדחות את בקשת החברות והודיע על פקיעת הרישיון. החברות ערערו לשר, שכתב בהחלטתו כי הניסיון לערער על שיקול הדעת של הממונה אינו מקובל עליו. "מהעתירה משתמע שהממונה צריך לפעול כמעין 'מחשבון' המוזן בנתונים מספריים ופולט תשובה באופן מכני", כתב שטייניץ.

שטייניץ הוסיף כי הניסיונות להוכיח שפיתוח המאגר יהיה כלכלי בתנאים מסוימים מביא את הדיון לאבסורד, ומייתר למעשה את לשון חוק הנפט הקובעת כי בדיקת ההיתכנות הכלכלית תיעשה בזמן אמת בשנים שלאחר מתן הרישיון. לכן, סיכם, "החלטתי לדחות מכל וכל את הערעור".

בסיום הדברים הוסיף שטייניץ כי להבנתו, "מן הראוי היה במקרה זה אף להטיל על המערערות הוצאות כבדות לטובת המדינה, ואולם הובהר לי שהמצב החוקי הנוכחי אינו מאפשר לי לנקוט צעד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully