וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יגיבו תוך שבוע לבקשה להכריז על פישמן פושט רגל

אלה לוי-וינריב

12.6.2017 / 13:33

השופט איתן אורנשטיין קבע כי הבנקים, רשות המסים, הכנ"ר ואליעזר פישמן יגישו בתוך שבוע את תגובתם לבקשתו של המנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל, להכריז על פישמן כפושט רגל ולמנות בעל תפקיד שינהל את נכסיו

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן/ניב אהרונסון

הבנקים, רשות המסים, כונס הנכסים הרשמי ואיש העסקים אליעזר פישמן יגישו בתוך שבוע את תגובתם לבקשתו של המנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל, להכריז על פישמן כפושט רגל ולמנות בעל תפקיד שינהל את נכסיו - כך קבע הבוקר (ב') נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין.

בעקבות אסיפת הנושים של פישמן שנערכה בשבוע שעבר, ושבה התנגדו הבנקים למתווה הסדר החוב אליו הגיעו פישמן והמנהל המיוחד, עו"ד בנקל הגיש אתמול (א') בקשה להורות על חידוש הדיון בעניינו של פישמן ובשאלה האם להכריז עליו כפושט רגל.

בנקל מבקש מבית המשפט להכריז על פישמן פושט רגל, למנות אותו כנאמן בפשיטת הרגל של פישמן ולהתיר לו להתקשר עם בעלי מקצוע, כגון משרד רואי חשבון, לצורך עריכת חקירות חשבונאיות וכלכליות בקשר עם נכסי ועסקי פישמן ובני משפחתו .

עורך דין יוסי בנקל. צילום:תמר מצפי, גלובס
יוסי בנקל/גלובס, צילום:תמר מצפי

בנוסף, בנקל מבקש מבית המשפט למנות חוקרים פרטיים בארץ ובחו"ל לשם איתורם של נכסים אשר השליטה בהם במישרין או בעקיפין היא או אמורה הייתה להיות של פישמן.

עוד מבקש בנקל מבית המשפט כי יורה למשפחת פישמן להעביר לקופת פשיטת הרגל לאלתר את יתרות הכספים המוחזקים בחשבונות על-שם פישמן לבדו או פישמן ביחד עם רעייתו, טובה פישמן, או לזכותם. בנוסף, הוא מבקש לאפשר לו להעמיד למכירה את נכסי הנדל"ן הרשומים על-שם פישמן לבדו או ביחד עם אשתו, בארץ ובחו"ל.

בנקל מפרט בבקשתו את האירועים האחרונים בתיק פישמן, שעליהם דובר רבות בימים האחרונים בתקשורת, ואשר הובילו לכך שהתיק חוזר לבית המשפט לצורך נקיטה בהליך של פשיטת רגל. "אור ליום 1 ביוני 2017 הצליחו בא-כוח פישמן ובני משפחתו והחתום מטה, בסיועו הפעיל של עו"ד עמית פינס, להגיע לעקרונות למתווה ממנו ניתן יהיה להתקדם לקראת גיבושו וניסוחו של הסדר נושים", כתב בנקל והמשיך כי "בשעות הבוקר של יום 4 ביוני 2017 הוגש הודעה ברוח זו לבית המשפט, ואליה צורפו עקרונות המתווה, כפי שסוכם כי יוצגו לנושים באסיפתם".

לפי אותו מתווה, סוכם כי מתוך חובות של כ-1.8 מיליארד שקל, פישמן ובני משפחתו יחזירו עד 400 מיליון שקל לקופת הנושים, בשני שלבים. בשלב הראשון תעביר משפחת פישמן לקופת הכינוס 140 מיליון שקל וכן 15 מיליון שקל לרשות המסים לצורך תשלום חובות חברת פישמן רשתות וכדי לאפשר את המשך פעילותה. לפי ההסדר, בשלב השני, שייכנס לתוקף בעוד 5 שנים, תעביר משפחת פישמן סכום נוסף של עד 260 מיליון שקל. הכסף יתקבל ממכירת אחזקות משפחת פישמן ב"פישמן רשתות" וב"א.ט. אחזקות קירור".

פרסום מתווה הסדר החוב של פישמן עורר סערה ציבורית ותקשורתית, שבעקבותיה נסוגו הבנקים מהכוונה לתמוך בהסדר. זאת, למרות שבמהלך הדיונים המשפטיים שנערכו לאורך שבועות, הבנקים דווקא דחפו לכיוון של הסדר חוב עם פישמן והתנגדו לפנייה להליך של פשיטת רגל, כנראה מחשש שהתנהלותם מול פישמן לאורך השנים תתגלה ותיחשף.

ואולם, לאחר פרסום ההסדר והביקורת שהחלה להתעורר, חזרו בהם הבנקים מעמדתם התומכת והביעו התנגדות להסדר.

בנסיבות אלה חזר הדיון בבקשה להכריז על בנקל פושט רגל אל שולחנו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אשר קצב סד זמנים קצר להגשת התגובות לבקשה. כאמור, השופט אורנשטיין קבע כי על כל הנושים - הבנקים, רשות המסים ואחרים - להגיש את עמדתם למנהל המיוחד עד ל-19 לחודש, וזה צריך להגיש עמדה לבית המשפט עד 21 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully