וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק של אמזון: השלב הבא בדרך לשינוי חוויית הקנייה שלנו

בלי קופות? מזל"טים ורובוטים? בשלב הראשון ככל הנראה לא יחוו לקוחות הול פודס שינוי בחוויית הקנייה בעקבות רכישת הרשת בעסקת ענק בידי אמזון. בהמשך תשתמש ענקית המסחר בחנויות הרשת האורגנית כנקודות הפצה ותשתמש בידע שלה ליצירת שירות המשלוחים. ומה יקרה למחירים?

סניף חנות "הול פודס" במיאמי, ארצות הברית. מאי 2017. GettyImages
בשלב הראשון לא צפוייה הכנסת טכנולוגיות חדשות לחנויות. הול פודס/GettyImages

בחודש מרץ האחרון פורסם בארצות הברית, בצהובון "ניו יורק פוסט", דיווח שלפיו אמזון שוקלת להקים סופרמרקט אוטומטי דו-קומתי שמשתמש ברובוטים במפלס העליון כדי לאסוף ולרכוש פריטים לקונים בקומה התחתונה. לפי שעה, לא נראה שהדיווח האמור אמין במיוחד. מה שכן ניתן לומר, בייחוד לאחר העסקה שבמסגרתה רוכשת אמזון את רשת הסופרמרקטים הול פודס, הוא שהדרך שבה אנו קונים מוצרים שונים, כמו הצורה שבה החנויות בנויות, ישתנו בצורה דרמטית ומהירה מהצפוי. כבר כיום ידוע שאמזון מפתחת כמה חידושים טכנולוגיים בולטים, כמו למשל חנות ללא קופאים, מזל"ט משלוחים ומעברים בחנויות עם ברקודים במקום תגי מחיר.

ועדיין, לעת עתה, לקוחות הול פודס ואמזון כנראה לא צריכים לצפות לשינויים גדולים מדי, חרף עסקת הענק בשווי 13.7 מיליארד דולר - הגדולה בתולדות אמזון. קברניטי אמזון הבהירו במהלך סוף השבוע כי אין לחברה תכניות להוסיף בקרוב ל-460 חנויות הול פודס ברחבי העולם טכנולוגיות שיאפשרו לסרוק ברקודים או לשלם באופן עצמאי ללא צורך בקופאים.

מחסן חברת הקניות אמזון בגרמניה. AP
כבר כיום ידוע שאמזון מפתחת כמה חידושים טכנולוגיים בולטים. מחסן של אמזון/AP

לפי ההערכות, נשיא הול פודס ג'ון מקי, יוסיף לנהל את החברה גם לאחר המכירה. כמו כן, בהודעה משותפת מטעם שתי החברות נמסר כי הול פודס תמשיך לתפקד כרשת חנויות עצמאית תחת המותג "הול פודס". כמו כן, ג'ף בזוס, מייסד ונשיא אמזון, הבהיר כי "להול פודס יש כמות גדולה של לקוחות מרוצים לאורך כמעט ארבעה עשורים. הם עושים עבודה נפלאה, ואנחנו רוצים להמשיך את זה".

במבט מפוכח אל עבר העתיד הנראה לעין ניתן לומר שאמזון ככל הנראה תתחיל להשתמש בחנויות של הול פודס, שפועלת בעיקר בארצות הברית, קנדה ובריטניה, כנקודות הפצה לחיזוק יכולת המכירה הסיטונאית של הול פודס באינטרנט. אמזון לא מתקדמת עם כוונתה ליצור את "אמזון פרש", רשת משלוח מוצרי מזון ברשת, ולכן מאות החנויות של הול פודס יכולות לתרום לה בתחום הזה.

ענקיות קמעונאות אחרות, כמו וול מארט וטרגט, החלו כבר במהלך הזה ויצרו מערך הפצה אינטרנטי של המוצרים שלהן. עם זאת, המהלך של אמזון והול פודס נראה משוכלל יותר – הול פודס תספק את מקום האחסון ואמזון תהיה זו שתהיה אחראית על פיתוח טכנולוגיית המשלוחים והמכירה הייחודית, בהתבסס על הידע הקיים שלה.

ג'ף בזוס. AP
נראה הוזלה במחירים? ג'ף בזוס/AP

לדוגמה, בחנויות" אמזון ספרים" אין כמעט תגי מחיר. במקום זאת, הקונים סורקים ברקודים של ספרים באמצעות הטלפונים שלהם, כך שהם יכולים להיות חשופים למידע כמו תמחור, ביקורות ופרטים נוספים על בחירות המוצרים שלהם בחנות. החנויות גם מסתמכות על נתוני אמזון בנוגע לרצונות של הלקוחות, ולכן מוצגים רק ספרים שמקבלים דירוג לקוחות גבוה.

היבט נוסף שעשוי להשתנות תחת המשטר של אמזון: מחיר. בכל העולם מזון אורגני וכזה הממותג כ"בריא", עולה יותר כסף. החנויות משקיעות ממון רב במיתוג מסוים וביצירת מרחב קנייה יוקרתי, כדי לתת ללקוחות את התחושה הטובה ביותר כאשר הוא רוכש את המוצרים הייחודיים. ואולם, כעת, כשאמזון נכנסת לתחום, עם יכולת ההפצה הנרחבת שלה יחד עם קיצוץ בעלויות, לא מן הנמנע שנחזה בקרוב מאוד במהפכת מחירים של ממש בתחום המזון האורגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully