וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי באב"ד: "להכשיר חרדים בחינוך טכנולוגי - במקום לימודי ליבה"

19.6.2017 / 13:07

מנכ"ל משרד האוצר אמר במהלך כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה כי "הרבה יותר חכם להכשיר את החרדי בקורס טכנולוגי של שנתיים שלאחריו הכשרה בתוך מקום העבודה מבלי להישען על קצבאות, מאשר להתחיל ללמד אותו בגיל 18 לימודי ליבה מאפס"

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
שי באב"ד/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, סקר היום (שני) את יעדי משרד האוצר לשנה הקרובה. במהלך כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שמתקיים במלון מצודת דוד בירושלים, אמר באב"ד כי "בנושא הגדלת הצמיחה והפריון אנחנו מטפלים בקידום שיתופי פעולה עם הפלסטינים, בודקים אזור תעשייה משותף והיתרים לעובדים פלסטינים. אנחנו מטפלים גם בפערים של המגזר הפרטי מול המגזר הציבורי ושיפור הגמישות הניהולית בו. אין מדידה של משימות ויעדים במגזר הציבורי, ואני חושב שזה מאד בעייתי. אין יכולת להזזה של אנשים ולשאיפה למצוינות".

עוד ציין באב"ד, כי "יעד נוסף הוא כל הנושא של הכשרה טכנולוגית בישראל, אשר לוקה בחסר. המכללות הטכנולוגיות מתוקצבות כחמישית לעומת תקציב המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). זה לא מתאים לצרכי התעשייה והמשק ויש מחסור אדיר בעובדי טכנולוגיה ברמה הבסיסית ביותר. ההכשרות שאנחנו עושים היום לא מספיק טובות ואנחנו מנסים להוביל רפורמה אדירה בנושא". לדבריו, "זה גם לא מתאים לצרכים הדמוגרפיים של ישראל, למשל בכל הקשור לשילוב המגזר החרדי בשוק העבודה - הרבה יותר חכם להכשיר את החרדי בקורס טכנולוגי של שנתיים שלאחריו הכשרה בתוך מקום העבודה מבלי להישען על קצבאות, מאשר להתחיל ללמד אותו בגיל 18 לימודי ליבה מאפס".

"יעד נוסף", הוסיף "הוא הפחתת רגולציה לעידוד הסקטור הפרטי. עסקים במדינת ישראל נמצאים במאבק, מפתיחת העסק והיתרים הנדרשים, ועד לקיום השוטף של העסק בגלל סבך הבירוקרטיה והרגולציה האינסופי שיצרנו כאן. על רקע זה, כיום כבר לא ברור כמה עוד רואי חשבון או עורכי דין מוסיפים לפריון המשק, לעומת עובד שהוכשר במכון הטכנולוגי".

תגובת פורום המכללות הטכנולוגיות: "חיזוק העולם הטכנולוגי בסטודנטים מהמגזר החרדי יביא לשינוי חשיבה ואבן שואבת לאלפי חרדים שרוצים להיכנס למעגל התעסוקה האיכותי. פורום המכללות הטכנולוגיות רואה בלימודים לתואר הנדסאי צעד מרכזי לשילוב החרדים בחברה הישראלית והפיכת הלימודים לקריירה מובטחת ומכבדת. כיום המל"ג, במסגרת תוכנית החומש, הקציבה סכומי עתק לצורך עידוד כניסה של חרדים למסלולים האקדמיים השונים ואנו מאמינים שזהו פתרון טוב לחלק קטן מהציבור החרדי.

יחד עם זאת, על הממשלה לחזק ולטפח את ההשכלה הטכנולוגית באמצעות תקצוב ראוי והזרמת משאבים שייתנו מענה לפער הקיצוני אותו הציג מנכ"ל האוצר שי באב"ד. על האוצר לפעול מיידית, תוך שילוב פורום המכללות הטכנולוגית, לאלתר בכל הדיונים המתקיימים כיום, וזאת במטרה לאפשר שינוי אמיתי המושתת על המכללות הטכנולוגיות המכשירות למשק הנדסאים איכותיים וקולטת כבר היום מאות חרדים המשתלבים בתעסוקה איכותית ותורמים לפיריון העבודה במשק הישראלי".


עוד בוואלה! עסקים:
"עכשיו זה פשוט לא משתלם": הקניות באינטרנט יוזלו בקרוב?
האם מכירת מניות הפניקס נעצרה עקב מידע פנים?
הלמ"ס: ירידה של 0.4% בהתחלות בנייה בשנה החולפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully