וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכות שחייה: למה הבילוי הקיצי מרוקן לכם את הארנק?

מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי הבריכות העירוניות ברוב האזורים בארץ זולות מהבריכות הפרטיות. אך גם אם התמזל מזלכם, ואתם גרים בסמוך לבריכה עירונית, עדיין מדובר בבילוי שעלותו מאות שקלים למשפחה. אז למה בעצם אחד מסמלי הקיץ כל כך יקר?

מערכת וואלה!

בזמן שנחילי המדוזות פוקדים את חופי ישראל, הופך בילוי בבריכה לאפשרות המועדפת על משפחות רבות לבילוי עם הילדים בימי הקיץ החמים. ואולם, בניגוד לחופי הים, שחלקם אף מוצעים לכניסה בחינם, מבדיקת וואלה! עסקים של כמה בריכות באזורים שונים ברחבי הארץ, עולה כי מדובר בבילוי יקר במיוחד - שיכול להגיע עד למאות שקלים למשפחה עבור כניסה חד-פעמית.

מרכז עלית לספורט באוניברסיטת תל אביב יוני 2017. מתוך אתר רשמי, צילום מסך
בריכת עלית באוניברסיטת תל אביב/צילום מסך, מתוך אתר רשמי

מהבדיקה, שבוצעה בצורה אקראית בבריכות שונות בערים בולטות במרכז, בצפון ובדרום, עולה כי מחיר הכניסה הממוצע לבריכה למבוגר נע בין 40 ל-100 שקלים. בשבת עלות הכניסה היא כמובן יקרה יותר מאשר בימי חול. נוסף על כך, קיים הבדל משמעותי במחיר בין בריכות פרטיות לבין בריכות עירוניות.

את הבדיקה באזור המרכז ערכנו בבריכות עירוניות ופרטיות בתל אביב, רמת גן, הרצליה וירושלים. מבין הבריכות שנבדקו, עולה כי את מחיר הכניסה החד-פעמית היקר ביותר בשבת מצאנו בקאנטרי מרגנית ברמת גן – 100 שקלים למבוגר ולילד כאחד. כלומר, בילוי למשפחה של זוג ושלושה ילדים בקאנטרי זה יעלה 500 שקלים רק עבור הכניסה. בבריכה עירונית באותה עיר לעומת זאת - בריכת דג הזהב, למשל, מחירי הכניסה הבודדת בשבת זולים פי שניים – 50 שקלים למבוגר ולילד כאחד. נוסף על כך, ניתן לקבל הנחת תושב של עשרה שקלים.

עוד באותו נושא

כדי שלא תצאו מרוששים: אלו הקייטנות שיחסכו לכם הרבה כסף

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצב דומה גם בתל אביב השכנה. כניסה לבריכה פרטית במרכז עלית ספורט של אוניברסיטת תל אביב תעלה למבוגר בשבת 85 שקלים, ו-36 שקלים לילד. מחיר הכניסה לקאנטרי העירוני ברבור שבמזרח העיר לעומת זאת זולה פי שניים – 49 שקלים למבוגר בשבת ו-39 שקלים לילד. גם בהרצליה בריכה עירונית זולה יותר באופן משמעותי עבור מבוגר בשבת – 55 שקלים, לעומת הקאנטרי הפרטי – 70 שקלים. בירושלים המצב דווקא הפוך – בבריכה עירונית מרכז ציפורי כרטיס הכניסה למבוגר ולילד בימי שבת יקר בחמישה שקלים לעומת הבריכה הפרטית, 55-65 שקלים לעומת 50-60 שקלים, בהתאמה.

בתגובה לכך שבריכה עירונית בירושלים יקרה יותר מהבריכה הפרטית שנבדקה בהשוואה אליה נמסר מהעירייה: "מרכז ציפורי הינו מבנה עירוני עם בריכת שחייה ששודרג ושופץ בשנים האחרונות בהשקעה כספית בסך שלושה מיליון שקלים. מתחם בריכת השחייה כולל חניה לבאים, נוף הרים, דשא חדש, שמשיות, כסאות שיזוף ובר חדש הכולל מזנון מרווח לנוחיות המבקרים. רוב הכרטיסים שנמכרים למבקרים בבריכה נעשים באמצעות גרופון וועדי עובדים ועלות מחיר כניסה במסגרות אלו עומדת על סך 35 שקלים. עלות קנייה באופן פרטי ללא הנחה היא 55-60 שקלים".

בערים בצפון ודרום הארץ המצב דומה לזה שנבדק ברוב האזורים – בריכות פרטיות גובות סכומים הגבוהים באופן משמעותי מהבריכות העירוניות. למשל, כניסה למבוגר בשבת בבריכה עירונית בחדרה תעלה 45 שקלים, ובעירונית באשקלון 40 שקלים. בבריכה בטכניון בחיפ,ה לעומת זאת, שנחשבת לבריכה פרטית, כרטיס הכניסה יעלה לכם 75 שקלים, ובקאנטרי הפרטי בבאר שבע 70 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם כן, מממצאי הבדיקה שערכנו, הבריכות העירוניות מהוות אמנם פתרון זול יותר מהבריכות הפרטיות, עדיין מדובר בבילוי יקר - גם תשלום כניסה של 50 שקלים לאדם יוביל להוצאה של 250 שקלים למשפחה בת חמש נפשות. וזאת מבלי לכלול הוצאות נוספות כמו קניות בקפיטריה, למשל. כמו כן, מעטות הן המשפחות שמתגוררות במרחק בריכה עירונית, כך שבחישוב העלויות יש לכלול גם הוצאות נסיעה.

"זה לא הענף היחיד שבו ככל שיש ביקוש שעולה על ההיצע המחירים גבוהים בהתאם", אומרת עו"ד שלומית אקווה מאמון הציבור. "המחירים היום בבריכות הפרטיות ממש לא סבירים, וגם בבריכות העירוניות זה לא זול. במקומות שבהם המשפחות הן שבויות של בריכות, שאין בהם חוף ים או אטרקציות חינמיות אחרות, נראה שהמחירים גבוהים במיוחד".

ברובן הגורף של הבריכות שבדקנו, כניסה בשבת עולה יותר מאשר כניסה באמצע השבוע. כמו כן, חלק מהבריכות מציעות הנחות לתושבים. "העלאת המחיר בשבת ולמבקרים שאינם תושבי העיר זה מנגנון שנועד להתמודד עם העומס הבלתי סביר. ברגע שהמחיר יקר במיוחד זה איתות לומר למבקר - עדיף שתחפש לך בריכה אחרת", סבורה עו"ד אקווה.

מרכז הספורט בטכניון יוני 2017. מתוך אתר רשמי, צילום מסך
בריכת הטכניון/צילום מסך, מתוך אתר רשמי

רוב הבריכות בארץ מציעות כרטיסייה שאומנם מגדילה את ההוצאה החד-פעמית, אך חוסכת למשפחה כסף במקרים שבהם יש כוונה לבקר בבריכה יותר מפעם אחת. מנוי משפחתי, לעומת זאת, כרוך בהוצאה של אלפי שקלים, והוא מומלץ אך ורק במקרים שבהם המשפחה רואה בריכה כבילוי העיקרי לקיץ הקרוב. "ההמלצה לצרכנים היא לתכנן כל בילוי בבריכה. לבדוק אם משתלם למשפחה לקנות כרטיסייה, לבדוק אם ניתן להשיג כרטיסים בהנחה של 1+1 דרך כרטיס אשראי, אתרי קופונים, או חברות במועדון כזה או אחר", מסבירה עו"ד אקווה.

אז האם יש מקום לפיקוח על מחירי הבריכה? לדעתה של עו"ד אקווה, האחריות על רווחת התושבים, שחלקו הוא גם אטרקציות למשפחות בדמות בריכות עירוניות, מוטלת על כתפי הרשויות המקומיות. "כשעירייה מקימה שכונה חדשה למגורים, היא צריכה לקחת בחשבון שצריכות להיות בה אטרקציות. זה צריך להיות חלק מהתכנון של העירייה – וככל שירבו הבריכות העירוניות במחירים סבירים, כך גם הבריכה הפרטית יתאימו מחירים", היא מסכמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully