וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף פעם לא לבד: הפיתוח החדשני של יד שרה יכול להציל את חייכם

21.6.2017 / 11:30

כמה פעמים התקשרתם להורים שלכם וברגע שלא הייתה תשובה, מיד עלתה לכם בראש המחשבה על הגרוע מכל? חיישן מתקדם של יד שרה, המסופק ללא עלות, יכול לזהות נפילות בבית בזמן אמת - וכך להציל חיי אדם

אנחנו אוהבים להתפאר שבישראל מיד עוזרים למי שנופל ברחוב. אנחנו גם מתנחמים בידיעה שאם משהו יקרה לנו, יהיה מי שיראה וירוץ לעזרה. אבל מה קורה כשהנפילה מתרחשת כשאנחנו לבד בבית ואין מי שיבוא לעזרתנו?

פיתוח חדשני ובלעדי של ארגון יד שרה יזהה באופן אוטומטי כל נפילה בבית וישדר את המידע בזמן אמת למוקד החירום בבית הארגון בירושלים. המתנדבים, המאיישים את המוקד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, יבדקו מיד האם אכן מדובר בהתראת אמת – וידאגו כי כוחות הרפואה או ההצלה יגיעו למקום בתוך דקות.

מנהל המוקד, נחום גיטמן, מספר כי בדיקות וסקרים שערך העלו כי 95% מהאזרחים הוותיקים נרתעים מהתקנת מצלמות בבית כפי שנוהגות לעשות החברות המסחריות, עקב תחושת הפרת הפרטיות, אף שהמטרה היא הצלת חיים. החיישן החדש הוא פתרון אידיאלי המשלים את לחצן המצוקה ומאפשר להם לקבל עזרה ולחיות בתחושת ביטחון. זאת ועוד: המכשיר המתקדם עמיד במים ונותן מענה גם במקלחת – שם מתרחשות מרבית הנפילות.

כדי לעודד שימוש בחיישן החדש התנדב משרד הפרסום ראובני פרידן להירתם לעזרת יד שרה לקידום הפרויקט החשוב, ויצא בקמפיין הממחיש את חשיבות הנושא, בליווי סרטונים שיעלו את רמת המודעות של הציבור לפיתוח החדשני.

חיישן לצוואר ולחצן מצוקה להצלת חיים של יד שרה.
החיישן ולחצן המצוקה של יד שרה

לא רק לקשישים

מוקד המצוקה של יד שרה מסייע לאנשים בודדים, קשישים או חולים וכן לאנשים לאחר אירועים רפואיים הדורשים מעקב ועלולים להזדקק בדחיפות לעזרה.

אז איך זה עובד? החיישן תלוי באורח קבע על צוואר המנוי. כאשר הוא מזהה מכה או תנועה חריגה שאחריה אין תזוזה במשך 12 שניות, משמעות הדבר היא חשד לנפילה או לאובדן הכרה - והוא יזעיק מיד עזרה. מאחר שלפעמים מדובר בקריאת שווא, למשל כאשר האיש מסיר מעליו את החיישן ומניח אותו על שולחן או על השיש, הנציג במוקד יקרא תחילה למנוי וינסה לשוחח עמו. כך יוכל גם ללמוד על טיב הפניה. אם הכול כשורה – אין צורך להזעיק עזרה. אם המנוי מעד ולא נחבל, נמצא בהכרה ומצליח לתקשר – יישלח אדם שיעזור לו לקום. אם הוא נפגע ויש חשש ממשי לשלומו – יוזנקו אליו כוחות רפואה.

"זמן התגובה הממוצע שלנו בכל ימות השנה הוא 6 שניות בסך הכול מרגע הקריאה. העבודה כאן היא כמובן בכל ימות השנה, כולל יום כיפור, ובשבתות ומועדי ישראל אנחנו נעזרים במתנדבים שמאיישים את המוקד", מספר גיטמן.

במוקדים הפרטיים של החברות המסחריות מקובל לגבות דמי מנוי חודשיים שעשויים להגיע לאלפי שקלים בשנה. ביד שרה השירות ניתן ללא כל עלות – כולל הפיתוח החדש, המתקדם בישראל. כאלף חיישנים כבר חולקו והארגון ערוך לספק עוד אלפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לא רק מצילים חיים

קשישים רבים נותרים לבדם רוב הזמן, בלי מישהו שיארח להם חברה. באופן רשמי, מטרת המוקד היא אכן להעניק סיוע רפואי לכל דורש, אך מנויים רבים נעזרים בו גם להפגת הבדידות. "אנחנו מקבלים אין ספור קריאות של צורך בתשומת לב, שאלות כמו מה השעה או שיחות נפש על כך ש'הבן שלי לא מדבר איתי כבר כמה חודשים', ומבחינתנו גם זה חלק מהעניין", מוסיף גיטמן.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף יד שרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully