וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות הבשמים: משרד הבריאות מבקש לדחות את היישום

25.6.2017 / 13:30

אחרי הפרסום בוואלה! עסקים על כוונת המשרד להכניס לתוקף החמרות חדשות על יבואנים מקבילים של בשמים, שהעלתה חשש להתייקרות מוצרים בענף, מבקש השר ליצמן דחייה של שלושה חודשים בשל "הדיון המתמשך בהסדרים הסופיים". נציג היבואנים: "מצפים לשיתוף פעולה בניסוח התקנות"

בשמים. ShutterStock
התקנות יידחו?/ShutterStock

לפני כשבועיים פורסם בוואלה! עסקים כי גורמים בענף מעריכים כי "תקנות התמרוקים" החדשות של משרד הבריאות יפגעו קשות ביבוא מקביל של בשמים ויגרמו לעליית מחירים בענף. היום (ראשון) נודע כי משרד הבריאות מבקש לדחות את יישום התקנות בשלושה חודשים על מנת לבחון אותן מחדש.

התקנות החדשות של אסדרת ענף התמרוקים, שהיו אמורות להיכנס לתוקף החל מ-1 ביולי, כוללות כמה החמרות משמעותיות על ייבוא של בשמים בחו"ל, בין השאר: הדרישה לקבלת בדיקות מעבדה נוספות ומורכבות לכל בושם, שעלותן תעמוד על סך של בין 5,000 ל-8,000 שקלים בממוצע לכל רישיון. כמו כן, קבלו על הדרישה להמצאת מסמכים רשמיים רבים אשר ניתן לקבלם רק מהיצרן.

החמרות אלו זכו להתנגדות חריפה מצד היבואנים המקבילים של הבישום, שטענו כי הכנסת בשמים תחת הקטגוריה של "תמרוקים" תשית חוקי רגולציה שיקשו על היבוא המקביל עד לעצירתו המוחלטת. "שוק הבישום בישראל הוא שוק ריכוזי ש-95% ממנו נשלט על ידי יבואנים רשמיים בודדים והם אלה שקובעים את המחירים", אמר לוואלה! עסקים רון טיומקין, אחד החותמים על מכתב היבואנים המקבילים לשר הבריאות. "לפני כ-15 שנה התחיל יבוא מקביל, ורק אז המחירים החלו לצנוח. יש בשמים שצנחו מ-600 ל-150 שקלים, רק בזכות היבוא המקביל. משמעות התקנות החדשות של משרד הבריאות היא רגולציה קשה שתחסל לגמרי את היבוא המקביל ותגרום לעליית מחירים מידית בתחום הבישום".

שר הבריאות וחבר הכנסת בסיעת יהדות התורה יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
הדיון מתמשך. ליצמן/ראובן קסטרו

ואולם, כעת, נראה ששר הבריאות נענה לדרישת היבואנים להתחשב בהם ביישום בתקנות החדשות. במכתב שהעביר ליצמן ליו"ר ועדת העבודה, והרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף, הוא מציין כי נחוצה דחייה של שלושה חודשים להשלמת הליך תיקון התקנות, שטרם הושלם בשל "הדיון המתמשך בהסדרים הסופיים אל מול גורמים, משרדי הממשלה וגורמים בעלי עניין". כמו כן, נטען במכתב כי "הדרישה למתן תקופת היערכות נוספת הועלתה גם מצד התעשייה הטוענת כי היא זקוקה לתקופה נוספת להשלמת ההיערכות הכספית והארגונית".

טרם התקבל אישור לבקשתו של ליצמן, אולם היבואנים מברכים על הכוונה של משרדו. "התקנות של משרד הבריאות בניסוחן הנוכחי מהוות פגיעה קשה ביבוא המקביל עד כדי עצירתו המוחלטת", מסכם רון טיומקין. "החלטות ממשלה לעודד יבוא מקביל והורדת יוקר המחיה תוך כדי עידוד תחרות ומניעת ריכוזיות. אנחנו מצפים שכל ניסוח עתידי של תקנות יעשה בגלוי ובשיתוף מלא שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully