וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה בתל אביב שבה דירת 3 חדרים נמכרה ב-1.6 מיליון שקל

28.6.2017 / 8:00

מדובר בדירת קרקע בשטח של 56 מ"ר בשכונת שפירא בדרום העיר ללא הפסקה. מחיר העסקה מתאים לרמת המחירים באזור, אולם במונחי עלות למ"ר מדובר במחיר גבוה יחסית

שכונת שפירא, תל אביב. בן קלמר
שכונת שפירא בתל אביב/בן קלמר

בחודש אפריל האחרון נמכרה ברחוב האסיף 16 בשכונת שפירא בדרום תל אביב דירת שלושה חדרים בשטח של 56 מ"ר תמורת כ-1.58 מיליון שקל. זאת במקום המחיר המבוקש 1.68 מיליון שקל. מדובר במחיר סופי המגלם עלות של כ-28,200 שקלים למ"ר. הדירה ממוקמת בקומת קרקע מתוך ארבע בבניין שיכונים שנבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת.

בשקלול העסקאות המופיעות בלוח הדירות באתר מדלן, נמצא שהממוצע לדירת שלושה חדרים בסביבת הנכס שנמכר עומד על כ-1.55 מיליון שקל, כך שמחיר העסקה משקף את רמת המחירים באזור. אולם במונחי עלות למ"ר מדובר במחיר גבוה יחסית: בעוד שהמחיר הממוצע למ"ר באזור עומד על כ-26 אלף שקל, מחיר למ"ר בעסקה גבוה בכ-8% ועומד על כ-28 אלף שקל. הפער בעלות למ"ר נובע מכך ששטח הדירה שנמכרה קטן ביחס לדירות בסביבה שמרביתן בשטח של מעל ל-60 מ"ר.

לדברי טל ארז מחברת רוזיו נכסים שסגרה את העסקה, "שפירא היא שכונה שהמחירים עלו בה בשנתיים האחרונות ביותר מ-50%, מה שייצר שוק חדש של משקיעים ומשפחות צעירות שנהרו לאזור. בעקבות זאת החל תהליך ג'נטריפיקציה, אשר משנה את פני השכונה. הנכס מצוי בבניין רכבת, שצפוי לעבור השבחה בעתיד, הן כתוצאה מהתחדשות עירונית והן מההשבחה הטבעית המובטחת בתל אביב ודרום העיר בפרט".

"עבדנו על הנכס לאורך ארבעה חודשים, שבהם הגיעו עשרות אנשים שהתעניינו בנכס", מספר ארז, "המתעניינים היו שונים ומגוונים, מצעירים ועד מבוגרים, מרוכשי דירות למגורים ועד משקיעים. הדירה נמכרה לבסוף למטרת מגורים לאישה צעירה שחיפשה את השקט היחסי שמציעה השכונה בתוך ההמולה של דרום תל אביב, יחד עם מחירים הגיוניים באופן יחסי.

סביבת הנכס

לפי רם גפן, חוקר שכונות באתר מדלן, "בשנים האחרונות יותר זוגות צעירים בתחילת דרכם בוחרים לגור בשכונת שפירא, הודות לרמת המחירים הנמוכה יחסית והקרבה לשכונת פלורנטין, שבה מוקדי מסחר ובילוי".

גפן מוסיף כי "ברקע הביקוש למגורים בשכונה מצד זוגות צעירים, עיריית תל אביב-יפו החלה לבצע תכניות לשדרוג התשתיות, בהן חידוש גינות ציבוריות וסלילת שבילי אופניים. כמו כן, לאחרונה אוכלס פרויקט לדיור בר השגה במרכז השכונה. יחד עם זאת, חלק משמעותי מתשתיות השכונה זקוק לשיפור כך שלעירייה יש עוד עבודה רבה".

עוד אומר גפן כי "מהבחינה התכנונית, בתכנית המתאר לעיר תא/5000 הוגדר כי תתאפשר בנייה של עד שמונה קומות במעטפת השכונה, ועד ארבע קומות בפנים השכונה. עוד קובעת התכנית בנייה גבוהה יותר בצירים חיל השריון ושדרות הר ציון המרכזיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עסקאות בקרבת הנכס לשם השוואה

בחודש מרץ השנה נמכרה דירת שלושה חדרים בשטח של 65 מ"ר ברחוב השילוח 14 תמורת כ-1.74 מיליון שקל. הדירה בקומה השביעית מתוך שבע קומות בבניין שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

בחודש מרץ השנה נמכרה דירת ארבעה חדרים בשטח של 83 מ"ר ברחוב חכמי אתונה 55 תמורת כ-2 מיליון שקל. הדירה בקומת הקרקע מתוך שתי קומות בבניין משנות ה-50 של המאה הקודמת.

בחודש שעבר נמכרה דירת חדר בשטח של 37 מ"ר ברחוב קיבוץ גלויות 79 תמורת כ-1.21 מיליון שקל. הדירה בקומה ראשונה מתוך ארבע קומות בבניין משנות ה-50 של המאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully