וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את "חוק הג'ובים": ח"כים לא יקבלו פטור

25.6.2017 / 17:21

ועדת השרים לחקיקה אישרה את החוק שיזם ח"כ דוד ביטן מהליכוד. בכפוף לסיכום עם שר האוצר כחלון, החוק יחול רק על ראשי ערים שבהן יותר מ-50 אלף תושבים, וחברי כנסת לשעבר לא יכללו בחוק והוא לא יחול עליהם

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ח"כ ביטן/נועם מושקוביץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את "חוק הג'ובים" של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) וקבוצת חברי כנסת. הצעת החוק המקורית ביקשה להקל על פוליטיקאים ואישי ציבור להתמנות לדירקטורים מטעם המדינה בחברות ממשלתיות והיא קובעת כי מי שכיהן בעבר כחבר כנסת או שר במשך שלוש שנים, ומי שכיהן כראש רשות מקומית במשך חמש שנים, יוכל להתמנות כדירקטור מטעם המדינה מבלי "להציג כישורים מיוחדים".

שר האוצר, משה כחלון, התנגד להצעה הזו, ולכן החוק אושר בכפוף לסיכום עמו, לפיו החוק יחול רק על ראשי ערים שבהן יותר מ-50 אלף תושבים, וכמו כן חברי כנסת לשעבר לא יכללו בחוק והוא לא יחול עליהם. הצעת החוק תובא לאישור במליאת הכנסת בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב בכפוף לשינויים בהצעה המקורית. החוק הקיים כיום קובע קריטריונים למינוי, בהם תואר אקדמי וניסיון של חמש שנים בתפקיד אחד או שניים מהתפקידים הבאים - בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף פעילות משמעותי; כהונה ציבורית בכירה בשירות הציבורי בתפקידים כלכלים, מסחריים, משפטיים, ניהוליים או בתחום עיסוקה של החברה.

עוד בוואלה! עסקים:
תקנות הבשמים: משרד הבריאות מבקש לדחות את היישום
האם בקרוב תוכלו לסגור מרפסת בבית הרבה יותר מהר?
המחיר המופקע לדירת 2 חדרים בשכונת נווה צדק בת"א

מסע"ת של שר האוצר משה כחלון הקרייה, תל אביב 14 ביוני 2017. אבי כהן
כחלון/אבי כהן

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה בתגובה כי החוק הוא "רע". לדבריה, מדובר ב"סידור עבודה לח"כים לאחר פרישה. חברות ממשלתיות דורשות כישורי ניהול למען הציבור - ולא כישורי היבחרות פוליטית". ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי "זאת לא משילות, זאת שחיתות - שחיתות בקטנה, כאילו לגיטימית. אם מדובר באנשים מוכשרים ומיומנים, ולא חסרים כאלה, הם יעברו כל ועדה. החוק נועד למקושרים בלתי כשירים".

ההצעה הייתה אמורה לעלות להצבעה באוקטובר 2016, אולם שר אוצר משה כחלון הביע התנגדות לכך וביקש לדחות את הדיון בה עד להגעה לסיכומים חדשים. זאת, בשל חשש כי ההצעה תכשיר מינויים פוליטיים לחברות ממשלתיות.

מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב שיגר בסוף השבוע מכתב לשרת המשפטים איילת שקד ולשר כחלון ובה עמדתה של הרשות: "יש להתנגד בתוקף להצעת החוק". יוגב טען כי ההצעה "פוגעת אנושות באינטרס השמירה על מנהל תקין ואמון הציבור, בהבטחת מקצועיותם של הדירקטוריונים ועצמאותם, ובתפקוד החברות הממשלתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully