וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: "גם אם מחירי הדירות יצנחו ב-15%, המערכת לא תקרוס"

27.6.2017 / 13:50

שי באב"ד אמר בוועידת הדיור לצעירים בהרצליה כי "אנחנו לא עושים לוטו עם ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן - הכוונה שכל מי שזכאי יקבל דירה". מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "יוקר המחייה האמיתי טמון בבירוקרטיה"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(בווידאו - דיווח מיוחד של עורכת וואלה! נדל"ן למהדורה המרכזית מהכנס בהרצליה)

"צר לי שאתם לא מאמינים ששר האוצר רוצה להוריד את מחירי הדירות. כל הצוות במשרד עובד כדי לאפשר גם לזוגות צעירים וגם לאזרחי מדינת ישראל לקנות דירה במחירים הגיוניים" - כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בוועידת הדיור והנדל"ן לצעירים של הבית האקדמי, זרוע הדיור והנדל"ן של התאחדות הסטודנטים, שנערכה בהרצליה.

באב"ד הוסיף: "היום צריך לשים 140 משכורות כדי לקבל דירה ממוצעת, אז יש בעיה גדולה - ואין ספק שלדור ההורים שלנו היה קל הרבה יותר להגיע לדירה מהדור הנוכחי. גם אם מחירי הדירות יירדו, המערכת הפיננסית לא תקרוס כל כך מהר. אם מחירי הדיור יצנחו ב-15% לא תהיה שום בעיה".

באב"ד קרא לקהל הצעירים בוועידה להצטרף לתכנית מחיר למשתכן. "יש הנחות על הדירות. אתם לא תקבלו הדירות בשנה או שנתיים הקרובות, אבל עוד ארבע שנים יהיה לכם מפתח ביד", אמר. "אנחנו לא עושים לוטו עם ההגרלה הגדולה, הכוונה היא לוודא שכל מי שיש לו תעודת זכאות יקבל דירה. בסופו של יום דירות זה לא משהו שנבנה יום אחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד, יוני 2017. קובי קונאקס, מערכת וואלה! NEWS
מימין: מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ומנכ"ל האוצר שי באב"ד/מערכת וואלה! NEWS, קובי קונאקס

גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, לקח חלק בוועידה, ואמר כי מרכיב מרכזי ביוקר המחייה הוא עודף הרגולציה במשק. "איפה הכסף? שם הכסף. ולמה כמעט לא שומעים על זה? כי רגולציה זה לא נושא מספיק סקסי כדי למכור עיתונים", אמר. לדבריו, "בדירות של יותר ממיליון שקלים, עשרות אלפי שקלים מוקדשים רק לבירוקרטיה של רישום הדירה. זה בלתי נתפס. כאן טמון יוקר המחייה האמיתי. בזה אנחנו צריכים לטפל ובזה אנחנו מטפלים".

גרונר הוסיף כי "לפני כמה חודשים העברנו בממשלה החלטה בנושא הטאבו יחד עם משרד המשפטים. בעבר אדם שגר בחיפה והחזיק דירה בבאר שבע, נדרש להגיע פיזית ללשכת רישום מקרקעין בבאר שבע בשביל התהליך הבירוקרטי. מי שמע על כזה טרטור מיותר בעידן המודרני? היום אנחנו מקצרים תהליכים, הופכים אותם למקוונים, מפחיתים זמני המתנה מ-40 יום לשבוע וחצי, מפחיתים אגרות, חוסכים בעבודת עורכי הדין ומכאן גם מפחיתים בכסף של הרוכשים".

עוד אמר, כי "לפני שנתיים, הממשלה קבעה יעד ברור - לקצץ 25% מעודף הרגולציה הקיימת עד 2020, ולא לאפשר רגולציה חדשה שלא עוברת בדיקה של כדאיות כלכלית. עד היום, במסגרת 45 תחומים בהם כבר פעלנו חסכנו בערך שני מיליארד שקלים בעלויות ישירות למשק הישראלי. כמו שפעלנו ב-2015-2016, אנחנו נוריד יותר מחמישה מיליארד שקלים למשק בישראל עד סוף 2018 דרך קיצוץ ביותר ממאה תחומים נוספים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ פולקמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמריצים לבעלי הבתים יובילו לשכירות ארוכת טווח בשוק הפרטי?

מוקדם יותר, בפאנל הפתיחה של הוועידה בנושא "שכירות ארוכת טווח - אלטרנטיבה?", שהנחתה עורכת הנדל"ן של וואלה! NEWS חשף יו"ר סיעת כולנו בכנסת, ח"כ רועי פולקמן, יוזמה חדשה של משרד האוצר, המבקשת לבחון מנגנונים שיתמרצו משכירים בשוק הפרטי להציע לשוכרים חוזי שכירות לטווח ארוך. מדובר בתמריצים שיעניקו למשכירים לפחות אחד מהשירותים הבאים: שירותי תפעול - ניהול הנכס, ניהול ההתקשרות עם השוכר ומתן שירותי אחזקה; שירות ביטוחי - סבסוד ביטוח דירה עבור המשכירים; וכן שירות פיננסי - הבטחה של תזרים המזומנים מהשכרת הנכס.

על מנת להציע תמריצים אלה, יבקש משרד האוצר מידע (RFI-Request For Information) מגופים או חברות, זאת בהמשך לעבודת מטה שרוכזה באגף החשב הכללי באוצר, בראשות סגן החשב הכללי יהלי רוטנברג, בעקבות החלטת הממשלה מיוני 2016 בהשתתפות נציגים מאגף התקציבים, רשות שוק ההון והמועצה הלאומית לכלכלה.

בהחלטת הממשלה נקבע כי הצוות יבחן תמריצים למשכירים שיתחייבו להשכיר את דירותיהם לתקופה שלא תפחת מחמש שנים. פולקמן אמר בהקשר זה: "משנות ה-70 של המאה הקודמת לא דאגו לשוכרי הדירות, והיום - יחד עם חוקים נוספים שאני מקדם כמו שכירות הוגנת ועידוד יזמים לבנייה בשכירות - אנחנו דואגים גם לעשות סדר בשוק השכירות הקיים. שני מיליון שוכרים בישראל זכאים לשקט נפשי במקום המגורים שלהם בלי צורך במרדף אחרי המשכנתא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully