וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גורמים בפד מתנגדים להעלאת ריבית נוספת

28.6.2017 / 9:42

הקו שמובילה יו"ר הפד ג'נט ילן אינו מקובל לחלוטין בקרב עמיתיה. מספר חברים בוועדה המוניטרית סבורים כי על רקע הירידה באינפלציה יש להמתין עם העלאות נוספות. סקירה

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב/GettyImages, Alex Wong

האם יו"ר הפד ג'נט ילן מזדרזת מדי עם העלאות הריבית בארצות הברית? נראה שיש גורמים בפד הסבורים כך. בסקירה השבועית שפרסם הכלכלן הראשי במחלקת מחקר ואסטרטגיה של אקסלנס, יניב חברון, נכתב שגורמים בפד סבורים כי על רקע התמתנות האינפלציה בארה"ב יש מקום להמתין עם העלאת הריבית הבאה ולתלותה בשיפור הנתונים.

את הקו הזה הוביל יו"ר הפד של שיקגו שטען כי "נתוני האינפלציה האחרונים הפכו אותו לעצבני מעט". מבחינתו, לאחר שתי העלאות הריבית האחרונות, המשכה של הדרך צפוי להיות מאתגר יותר ו"חשוב מאוד לקבל אינפלציה גבוהה יותר". עוד הוסיף כי מבחינתו בפד "יכולים לחכות עד לחודש דצמבר עם המשך העלאות הריבית ובנקודה זו לבצע הערכה מחודשת לגבי הצורך בשלוש העלאות ריבית השנה".

גם ראש שלוחת הפד של פילדלפיה הציג נימה זהירה כאשר טען כי יהיה זה שקול "לחכות עם העלאת הריבית הבאה" בזמן שבפד מתחילים במהלך להפחתת נפחו של המאזן. עוד הוסיף כי המהלך עשוי להתחיל בספטמבר, עם זאת הוא "לא ירצה להתחיל בו במידה ותתקבל התמתנות נוספת בנתוני האינפלציה והרעה בנתונים הכלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully