וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הרפורמות אישרה: הלוואות בין אנשים פרטיים - בלי צורך בבנק

28.6.2017 / 12:38

הוועדה אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לאפשר הלוואות בין אנשים פרטיים באינטרנט, וכך לחסוך את עלויות התיווך הבנקאי. במסגרת הצעת החוק נקבע כי גם עסקים קטנים יוכלו להשתמש בשירות

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים של משרד האוצר בנוגע לעתיד עובדי רשות השידור. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
מודל של WIN-WIN. שר האוצר, משה כחלון/ניב אהרונסון

ועדת הרפורמות בכנסת בראשות ח"כ רחל עזריה (כולנו) אישרה היום (רביעי) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, לאפשר הלוואות בין אנשים פרטיים באינטרנט (P2P). חברות P2P מהוות פלטפורמות טכנולוגיות המפגישות בין אזרחים המעוניינים בהלוואה, לאזרחים אחרים המעוניינים להשקיע את כספם באמצעות מתן הלוואה, כך ששני הצדדים נהנים מהעסקה - מכיוון שעלויות התיווך הבנקאי נחסכות. במסגרת הצעת החוק נקבע כי גם עסקים קטנים יוכלו להשתמש בשירות וליטול הלוואת בהיקף של עד מיליון שקלים לעסק. נוסף על כך, נקבע בחוק כי יינתנו הגנות ינוקא לחברות הקיימות וכי הבנקים לא יוכלו להקים פלטפורמות מתחרות במשך שלוש השנים הקרובות.

בעקבות תלונות מצד השחקנים בשוק ההלוואות הפרטיות על קשיים שמערימה המערכת הבנקאית, נחתם במסגרת דיוני הוועדה מזכר הבנות בין הפיקוח על הבנקים לבין רשות שוק ההון אשר יסדיר את התנהלות החברות מול הבנקים ויסיר את החסמים המעכבים את התחרות. במטרה להגביר את התחרות ולאפשר למלווים וללווים תנאים טובים יותר בלקיחת ובמתן הלוואות, ההצעה שאושרה מסדירה את התחום וקובעת כללים להגנה על המשקיעים והלווים בפלטפורמה. הסדרת התחום תעניק לגיטימציה לשחקנים הפועלים בו ואפשרות להרחיב משמעותית את נפח הפעילות שלהם.

לחברות הללו פוטנציאל ליצירת איום תחרותי על המערכת הבנקאית ולהגברת התחרות על אשראי קמעונאי. כמו כן, החברות מספקות אלטרנטיבה למשקיעים שמחפשים אפיק השקעה חדש ובעל פוטנציאל רווח וללווים שמעוניינים בריבית אטרקטיבית. הפיקוח על חברות אלו יעשה על ידי רשות שוק ההון.

"מדובר בצעד נוסף שיחולל תחרות בשוק האשראי", אמר שר האוצר, משה כחלון, לאחר אישור החוק בוועדה. "הלוואות בין אנשים באינטרנט מציעות מודל של WIN-WIN – ריבית גבוהה יותר למלווה וריבית נמוכה יותר ללווה במהירות ובלי בירוקרטיה".

לקריאה נוספת:
פערי מחיר של מאות אחוזים: כמה יעלה לכם בילוי בחוף הים?
השכונה בתל אביב שבה דירת 3 חדרים נמכרה ב-1.6 מיליון שקל
ארה"ב: גורמים בפד מתנגדים להעלאת ריבית נוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully