וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביית חשבונות החשמל מתעכבת - והתשלום הבא שלכם צפוי לזנק

28.6.2017 / 14:24

בשל עיצומים של ועד עובדי חברת החשמל, מעוכבת הנפקת שוברי התשלום עבור מאי-יוני. החשש: הציבור ייאלץ לשלם את החוב בצמוד או ביחד עם חשבונות יולי-אוגוסט. בוועד, שמוחה נגד הפרטת משק החשמל טוענים: "שרי האוצר והאנרגיה החליטו לתת את החברה לטייקונים"

עבודות לתיקון חוטי חשמל בעקבות הסערה, באר יעקב. דצמבר 2016. יוסי וייס, חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
עובד של חברת החשמל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי וייס, חברת החשמל

עדיין לא קיבלתם את חשבון החשמל עבור החודשים מאי-יוני? זה לא מקרי. עובדים בחברת החשמל נוקטים בעיצומים באישור בית הדין לעבודה ומשביתים בימים האחרונים את שירותי הגבייה, את הנפקת חשבונות החשמל ואת שירות ותשלומים במוקד הטלפוני של החברה, עקב אי שביעות הרצון מרפורמה של הפרטת משק החשמל.

הבוקר (רביעי) יצאה חברת החשמל בקמפיין נרחב בעיתונות על מנת ליידע את ציבור לקוחותיה כי בימים אלה לא מופקים ולא נשלחים אליהם חשבונות החשמל. "חשבונות אלה יישלחו אליכם בתום העיצומים, כך שעלול להיווצר מצב שבו הם יהיו צמודים לחשבונות יולי אוגוסט", נכתב. "אנו מבקשים להסב את תשומת לבכם שמדובר בחודשי הקיץ בהם צריכת החשמל מוגברת והחשבונות צפויים להיות גבוהים מהממוצע. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות".

המשמעות המידית של אי הנפקת חשבונות חשמל למשקי הבית היא שאין לכולנו, הלקוחות, את האפשרות לדעת כמה חשמל צרכנו בחודשיים האחרונים ומה החוב שנוצר – חשבונות שלא נופקו לא יופיעו לא באתר של חברת החשמל ולא באפליקציה. גם מי שיש לו הוראת קבע לחברת החשמל דרך הבנק לא יכול להיות בטוח שהחיוב הדו-חודשי יבוצע. בשל כך, החשש הוא שכאשר יסתיימו העיצומים יאוחדו התשלומים על החודשים מאי-יוני לחודשים יולי-אוגוסט, או לחלופין יישלחו בצמידות, דבר שיגרום לכך שהציבור ישלם בבת אחת מאות עד אלפי שקלים.

עוד בוואלה! עסקים:
מחירי הדרכונים יוזלו: 155 שקל לדרכון באינטרנט
צפו: הושלם פינוי בסיס נוסף בצריפין לטובת 5,000 דירות
ועדת הרפורמות אישרה: הלוואות בין אנשים פרטיים - בלי צורך בבנק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכסף שלא נגבה מאיתנו כעת אולי יופיע כפלוס בלתי צפוי בחשבון הבנק ועלול לשמח משפחות רבות, אולם אני מציע לכל תושבי ישראל לעצור את החגיגות המוקדמות ולקחת בחשבון שהגבייה תגיע בהמשך", מזהיר אוריאל לדרברג, מנכ"ל ארגון פעמונים להתנהלות כלכלית נבונה. "הסכום שנצטרך לשלם בתום העיצומים שיכולים להימשך גם כל הקיץ ייפול עלינו אחרי ההוצאות הכבדות של החופש הגדול ולקראת ההוצאות של החגים, ויהיה קשה יותר לעמוד בהוצאה מאשר אם היה נגבה כעת. לכן, אני ממליץ למשפחות להיות במודעות ואפילו לסגור את הסכום של העלות הממוצעת של החשמל בפק"מ בבנק, ולשחרר אותו רק כאשר יגיע החשבון".

ועד העובדים של חברת החשמל נוקט בעיצומים זה כשבועיים בתגובה לכוונת המדינה להכניס לתוקף את רפורמת הפרטת משק החשמל ולהעביר בניית תחנת כוח חדשה לידיים פרטיות. העובדים מבקשים להיות חלק מהמתווה החדש של הרפורמה ולשבת לשולחן המשא ומתן על תנאי יישומה. מן הצד השני, בהנהלת חברת החשמל מעריכים כי ועד העובדים נוקט באסטרטגיה של מניעת תשלומים על מנת "לייבש" את החברה מהכנסות ולאלץ אותה ואת המדינה לערב את העובדים בהחלטות הנוגעות לרפורמה. ביום חמישי הקרוב יתקיים דין נוסף של בית הדין לעבודה, שבו יוחלט האם לאפשר לוועד העובדים להמשיך בעיצומים.

עודבעסקים

פערי מחיר של מאות אחוזים: כמה יעלה לכם בילוי בחוף הים?

לכתבה המלאה

ללא מענה

לדברי עו"ד עפרה לוי, המשנה למנכ"ל אמון הציבור, "לצד חשיבות זכות השביתה של עובדים בישראל, כאשר מדובר בשירות חיוני כמו חשמל - יש לתת את הדעת לפגיעה בציבור הרחב. העובדה שבשל העיצומים צרכנים יקבלו זמן קצר במיוחד לתשלום סכומים גבוהים במיוחד עלול להכניס רבים לקושי כלכלי ממשי".

"יתרה מכך", הוסיפה, "סכומי התשלום צפויים אף לגדול בשל עיכוב המשלוח. בנוסף, העובדה שאין לקהל הלקוחות למי לפנות, אלא יכולים לעשות שימוש רק באמצעים טכנולוגיים מהווה פגיעה נוספת דווקא באוכלוסיות החלשות. אנשים שזקוקים לפרישת חוב או זכאים להנחה בתשלום - נותרים ללא מענה. רשות החשמל צריכה לתת את הדעת על כך, ולכל הפחות לקבוע הוראות מיוחדות לתקופת העיצומים העניין הצמדות, ריביות והליכי גביית חוב".

מוועד עובדי חברת החשמל נמסר: "הוועד מתנצל בפני הציבור על אי הנוחות הנגרמת עקב העיצומים. יחד עם זאת חשוב שהציבור יבין ששרי האנרגיה והאוצר החליטו לתת את חברת החשמל ומשק החשמל במתנה לטייקונים - דבר שלא יעלה על הדעת ויפגע מאד בציבור הצרכנים. לראייה, בית הדין אישר את העיצומים שבהם נוקטים העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully