וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים ינהל את האשראי בפרויקט אגירה שאובה בכוכב הירדן

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

29.6.2017 / 10:02

במסגרת הפרוייקט יישאבו מים ממאגר מים תחתון למאגר עליון ויוזרמו חזרה לצורך יצירת חשמל. האשראי שניתן לצורך ההקמה עומד על 2.2 מיליארד שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחילת העבודות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנק הפועלים יחד עם בנק לאומי ארגנו את המימון להקמת מתקן אגירה שאובה בכוכב הירדן (עמק הירדן) בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל והיום (חמישי) התבצעה הסגירה הפיננסית שלו. המתקן בבעלות משותפת של חברת האצ'יסון ווטר (חברת בת של האצ'יסון העולמית), תה"ל וטריפל אר, יהיה בעל יכולת ייצור של כ-344 מגה-וואט. קרן נוי צפויה לרכוש את חלקן של תה"ל וטריפל אר מייד לאחר הסגירה הפיננסית.

טכנולוגיית אגירה שאובה מבוססת על שימוש באנרגית חשמל בשעות בהן תעריפי החשמל נמוכים בכדי להעלות מים בצינור רחב היקף במעלה ההר ממאגר מים תחתון למאגר עליון, בשלב הראשון. בשלב השני משמש אותו צינור לשחרור המים חזרה למאגר התחתון בשעות שיא הצריכה (כאשר תעריפי החשמל גבוהים) וליצירת חשמל ע"י טורבינה הידרואלקטרית. הטכנולוגיה יעילה מאוד בזמני התגובה בהשוואה לתחנות קונבנציונאלית פחמיות או גז יצור אנרגיה תוך דקות ספורות, ומשמשת כלי מרכזי לאיזון, ניהול וייצוב רשת החשמל ע"י מנהל המערכת.

הקמת הפרויקט תארך כ-4.5 שנים ולאחר מכן הפרויקט יספק חשמל לרשת החשמל לתקופה של 20 שנה. קבלן ההקמה יהיה קונסורציום של Sinohydro Group הסינית שתבצע את עבודות ההנדסה האזרחית, ו- General Electric שתבצע את העבודות האלקטרו-מכאניות, ותספק את הטורבינות. חברת General Electric תשמש גם כמפעיל המתקן.

המימון כולל קונסורציום מלווים בהשתתפות מגדל חברה לביטוח, מנורה מבטחים, הראל, מיטב-ד"ש והפניקס. את הסגירה הפיננסית הובילו הנהלת חברת הפרויקט, יחידת מימון פרויקטים של החטיבה העסקית בבנק הפועלים, יחידת מימון פרויקטים של החטיבה העסקית בבנק לאומי, משרד עורכי דין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ייצג את המלווים , משרד עורכי דין הרצוג-פוקס-נאמן ייצג את חברת הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully