וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגת תסגור את בית הזיקוק לסוכר; מרבית העובדים יפוטרו

שני מוזס

2.7.2017 / 11:41

החברה תסגור את בית הזיקוק בקריית גת בעוד כחצי שנה. כ-60 עובדים יפוטרו. המנכ"ל, ג'יל גמון, מסר כי ההחלטה נבעה משינויי מדיניות ייצוא באירופה

ג'יל גמון מנכ"ל סוגת. לם וליץ סטודיו, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל סוגת ג'יל גמון/מערכת וואלה! NEWS, לם וליץ סטודיו

חברת סוגת הודיעה היום (א') כי תסגור בעוד כחצי שנה את בית הזיקוק לסוכר שלה בקרית גת ותייבא סוכר לבן באיכות גבוהה ממקורות שונים בעולם. בהודעת החברה נמסר כי סוגת תנסה לשמר חלק מעובדי בית הזיקוק ולשלב אותם בפעילות הקיימת שלה בקרית גת, כשהמשמעות היא שכ-60 עובדים המועסקים במפעל יפוטרו.

מנכ"ל סוגת ג'יל גמון מסר כי ההחלטה נפלה כיוון שהשנה אירופה חוזרת לייצא סוכר ללא הגבלה אל מחוץ גבולותיה לאחר 10 שנים בהן היו מכסות יצוא, דבר אשר גורם לחוסר כדאיות כלכלית של בתי זיקוק לסוכר באזורנו. כמו כן כוחות השוק מושפעים ממלאים גבוהים בעולם של סוכר לבן המיוצר מסלק, דבר שמפחית את הכדאיות בייצור סוכר המיוצר מקנה. בהודעה שמסרה החברה לתקשורת נאמר כי "ההחלטה תאפשר לסוגת להתמודד בשוק משתנה ולהמשיך ולספק את המוצרים והשירות הטובים ביותר ללקוחותיה".

מחזור המכירות השנתי של סוגת עומד על מ-850 מיליון שקל בשנה ומהווה כ-1.3% מנתח השוק בישראל, מה שמציב אותה ברשימת חברות המזון הגדולות בישראל. למרות שהיא אחראית ל-95% ממכירות הסוכר בישראל (כולל הסוכר שהיא מייצרת תחת מותגים פרטיים), מקור עיקר הכנסות החברה (65%) הוא במכירות סוכר לתעשייה.

סוגת הקימה את בית הזיקוק לסוכר בשנת 2008 עקב כך שייבוא הסוכר מאירופה פסק כמעט לחלוטין. סוגת תמשיך לקיים את מגוון פעילותיה בקרית גת, לרבות אספקת מגוון רחב של כ-250 מוצרי מזון שונים לשוק הקמעונאי ומספר דומה של מוצרי מזון לשוק המוסדי, הפעלת המחסן הלוגיסטי שלה אשר משרת את התעשייה, השוק המוסדי והשוק הקמעונאי, ניקוי, מיון ואריזת קטניות, אורז, דגנים ומוצרים נוספים, לרבות גידולי מזון של חקלאים ישראליים.

באפריל האחרון ועל רקע רפורמת משרד הבריאות לסימון מוצרים המכילים סוכר הודיעה החברה כי תחל לשווק ממתיק טבעי חדשה מבוסס על צמח הסטיביה וינסה להתחרות בממתיקים שקיימים היום בשוק הקמעונאי ובתעשיית המזון.

  • עוד באותו נושא:
  • סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully