וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: אורך זמן מבצעים ברשתות יוגבל בזמן

כדי למנוע מצב בו רשתות השיווק מכריזות על מבצע אך לא מורידות את המחיר מסדירה הצעת החוק של השר אלי כהן שאושרה בוועדת השרים לחקיקה את משך הזמן בו יוגדר מחיר כמחיר מבצע לעומת מחירו הרגיל

אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר. ShutterStock
אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר/ShutterStock

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של שר הכלכלה אלי כהן שהוגשה בשיתוף עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שמטרתה לשים סוף לתופעת המבצעים הפיקטיביים. על פי ההצעה יוגדרו משכי הזמן בהם יימכר מוצר מסוים במחיר רגיל ומשך הזמן בו יימכר במחיר מבצע - משך הזמן של מבצע לא יעלה על משך הזמן שבו נמכר המוצר במחיר הרגיל.

לקידום מכירות באמצעות עריכת מבצע,יש השפעה גדולה על התנהגות הצרכנים, והוא מוביל לעיתים קרובות לעלייה בכמויות הנרכשות של המוצר. מבדיקה שנערכה בשוק עולה כי על פי רוב השימוש במילה "מבצע", ללא הורדת מחירים אמיתית נלוות, מספיק כדי ליצור העדפה לרכוש את אותו מוצר.

שר הכלכלה אלי כהן אמר כי "מטרת המהלך היא שבזמן מבצע תהיה הוזלת מחירים אמיתית. זאת במטרה לקדם תחרות אמיתית במשק שתתבסס על מחירו של המוצר, איכותו והאטרקטיביות שלו, ולא על שיבוש דעתו של הצרכן. הרפורמה הינה צעד נוסף במאבק להורדת יוקר המחיה. חיזוק מערך ההגנה על הצרכן הישראלי וקביעת כללים שיקדמו צרכנות הוגנת הם הכרחיים. צרכן צריך לקבל את מלוא המידע הנדרש לו על מנת לכלכל בתבונה את החלטותיו ולבצע רכישה מושכלת".

מיכאל אטלן, הממונה על הרשות אמר כי "הכלכלה ההתנהגותית מלמדת שהשימוש במילה 'מבצע' גורם לצרכנים להעריך באופן חיובי יותר את אותו מוצר בשל מחירו הנמוך ומפחית את המוטיביה להתאמץ ולהשוות מחירים. שוק המבצעים בישראל לעתים קרובות מנצל זאת לרעה על ידי פרקטיקות אשר משבשות את דעתו של הצרכן ומשקפות אטרקטיביות של מחיר במקום שהיא לא קיימת. יש ברפורמה כדי להבטיח כי בעת הצגת מבצע לצרכן, יהיה זה מבצע אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully