וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על התקציבים אמיר לוי מסיים את תפקידו

2.7.2017 / 15:06

לוי כיהן בתפקיד ארבע שנים והעביר שני תקציבים דו שנתיים ושני חוקי הסדרים. בתקופת כהונתו ירד הגירעון וגם יחס החוב לתוצר. לוי עובר ללימודים באוניברסיטת הרווארד

אמיר לוי. תמר מצפי, מערכת וואלה! NEWS
אמיר לוי/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי

אחרי 4 שנים בתפקיד, יסיים בסוף החודש הממונה על התקציבים, אמיר לוי, יסיים את תפקידו. במהלך כהונתו העביר לוי את התקציבים לשנים 2015-2016, 2017-2018 ושני חוקי הסדרים שאופיינו ברפורמות מבניות, הגברת התחרות, הצמחת המשק וצמצום אי השוויון והפערים החברתיים.

לוי עוזב את תפקידו ועובר ללימודים של שנה בארה"ב באוניברסיטת הרווארד, שם ישמש כעמית מחקר בקנדי סקול בנושא תקציב המדינה ושילוב מיעוטים בחברה.

לוי אמר עם ההודעה על סיום תפקידו כי "אני מודה לשר האוצר, משה כחלון על האמון שנתן בי וכן על הגיבוי ושיתוף הפעולה. בנוסף אני מודה להנהלת משרד האוצר ואנשי אגף התקציבים על השותפות לדרך והמקצועיות. אני משאיר אחריי אגף תקציבים חזק, דומיננטי וגאה".

בין הצעדים הבולטים אותם קידם לוי ניתן למצוא את חוק הנומרטור - כלי שקובע כי אין לקבל החלטות שאין להן מקור תקציבי. הנומרטור הביא לירידה משמעותית בהתחייבויות העתידיות ארוכות הטווח של הממשלה. במהלך כהונתו של לוי חלה ירידה בגירעון השנתי מ- 3.9% בשנת 2012 ל- 2.2% בשנת 2016 וכן ביחס החוב לתוצר מ- 68% ל- 62% באותן שנים.

בנוסף, הוביל לוי את להחלטה 922 לשילוב ערביי ישראל - התכנית לפיתוח כלכלי של החברה הערבית שמטרתה להביא למיצוי הפוטנציאל הכלכלי של החברה הערבית. תכנית נוספת שהוביל לוי היא התכנית לשילוב חרדים במשק במסגרתה מוקמים מרכזי הכוון תעסוקתי לחרדים וכן נקבעו כלי עבודה לשילובם במקצועות טכנולוגיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמיר לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully