וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כך גנבו כסף מעשרות קשישים בירושלים ובמרכז

חן מענית

5.7.2017 / 9:13

קשישים תושבי ירושלים דיווחו על דפוס זהה, לפיו צעיר דפק על דלת ביתם, הציג בפניהם שטר של 200 שקל וביקש את עזרתם לפרוט אותו על-מנת שיוכל להעביר חלק מהכסף לתרומה - ואז חטף את ארנקם ונמלט

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המשטרה חשפה שיטת עוקץ בה פעלו כחוליה שני חשודים וגנבו לכאורה את כספם של עשרות קשישים בירושלים ובמרכז הארץ. חברי החוליה נעצרו, ומעצרם הוארך.

בתחילת השבוע דווח על מעצרו של תושב מרכז הארץ, וזאת בעקבות מספר תלונות שהוגשו במשטרה מקשישים תושבי ירושלים שדיווחו על דפוס זהה, לפיו צעיר דפק על דלת ביתם, הציג בפניהם שטר של 200 שקל וביקש את עזרתם לפרוט אותו, על-מנת שיוכל להעביר חלק מהכסף לתרומה.

לפי החשד, בעוד הקשישים בדקו בארנקם במטרה לסייע לו, הוא נהג לחטוף את ארנקם, ובו מאות אלפי שקלים - ולהימלט.

החשוד נעצר על-ידי המשטרה לאחר זמן קצר, והוא נקשר לאירועים המיוחסים.

מהמשטרה נמסר כי עם התפתחות החקירה הבינו החוקרים כי אין מדובר במספר מקרים בודד, כי אם בשיטת פעולה נרחבת ומתוכננת שבה פעל החשוד ונוספים שתיפקדו כחוליה מאורגנת.

חוקרי המשטרה הגיעו עד כה למעל 20 קשישים שהתלוננו במשטרה בגין מעשים זהים.

מהחקירה עולה חשד לפיו חברי החוליה נהגו לשוטט ברחובות, לאתר קשישים שהיו בדרך לביתם, לדפוק על דלתם, להציג בפניהם את השטר ולגנוב את כספם.

אתמול (ג') עצרו החוקרים את שותפו של החשוד, בשנות ה-30, אף הוא תושב המרכז, ומעצרם של השניים הוארך על-ידי בית המשפט עד ליום חמישי, 6.7.17, והחקירה נמשכת.

מהמשטרה נמסר כי פגיעה וגניבה בעורמה מקשישים תמימים וחסרי ישע היא מהעבירות הקשות שבבסיסן עומד ניצול מצבם הפגיע של הקשישים. בשל כך ומיד כשהבינו החוקרים שהמעשים בוצעו למספר קשישים בירושלים ברצף אירועים - הם הסיקו כי מדובר במעשים שיטתיים, מתוכננים, מאורגנים ומתוזמנים שכללו מעקב וביצוע העוקץ.

מהמשטרה נמסר עוד כי עד כה מיוחסים לחשודים מעל 20 גניבות מקשישים בירושלים ובמרכז הארץ, והמשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת לפעול לאתר קשישים נוספים, שעל-פי החשד נפגעו באותה השיטה בה פעלו החשודים, "נגדם תפעל המשטרה ביד קשה ובמלוא חומרת הדין בגין המעשים הקשים והפוגעניים שביצעו בקרב אוכלוסייה רגישה ופגיעה".

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully