וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן העלים מאות אלפי שקלים - וייאסר לחצי שנה

10.7.2017 / 9:58

בנוסף ל-6 חודשי מאסר בפועל נגזרו על ולדיסלב סוסמן 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 15 אלף שקל. "פגע בעיקרון השוויון בנטל המס". מנהל חברות הסעדה נידון לעסרה חודשי מאסר

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ולדיסלב סוסמן מנתיבות, מנהל חברה פרטית לקבלנות בניין "נ.שדמי נכסים, בנין ותשתיות", שהודה והורשע באי הגשת דוחות למע"מ ולמס הכנסה ובאי העברת ניכויים ירצה שישה חודשי מאסר בפועל, כך קבעה השופטת אדנקו סבחת-חיימוביץ מבית משפט השלום בפתח תקווה. בנוסף נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 15 אלף שקל. עו"ד צ'רלס שרמן ממע"מ פתח תקווה ועו"ד צור חוטה מתביעות מס הכנסה ייצגו את המדינה בתיק.

סוסמן הורשע באי הגשת שישה דוחות תקופתיים למע"מ במועד (ארבעה לא הוגשו כלל ושניים הוגשו באיחור) ואי תשלום המס בגינם. כמו-כן, סוסמן הורשע בתיק נוסף באי הגשת דוחות ניכויים למס הכנסה ובאי העברת המס שנוכה מעובדיו וכן באי הגשת דוח החברה לשנת 2014 (אז הכנסותיה הסתכמו בכ-13 מיליון שקל), ובאי הגשת דוח של סוסמן לשנת 2014, שהיה בעל עסק להתקנת מחיצות גבס והכנסותיו הסתכמו בכשני מיליון שקל.

בגזר דינה כתבה סבחת-חיימוביץ כי "הדוחות לא הוגשו כלל והנאשמים לא פעלו על מנת להסיר את המחדל. קרן המס בעבירת הניכויים עומדת על 32,504 שקל ובעבירות המע"מ על 254,680 שקל... הערך החברתי אשר נפגע ממעשיהם של הנאשמים הינו עיקרון השוויון בנטל המס וכן פגיעה במערכת גביית המסים של המדינה".

עשר חודשי מאסר

בפסק דין נוסף נידון אריה גואטה מחולון, מנהלן של שתי חברות למתן שירותי הסעדה, שהודה והורשע באי הגשת דוחות החברות במועד למס הכנסה, לעשרה חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 30 אלף שקל, הפעלת התחייבות בסך 5,000 שקל וחתימה על התחייבות בסך עשרת אלפים שקל. פסק הדין ניתן על ידי השופטת דנה אמיר מבית משפט השלום בתל-אביב.

כתב האישום נגד גואטה הוגש על ידי תביעות מס הכנסה מרכז. גואטה לא הגיש למס הכנסה את דוח חברת 'רוזמרין-שירותי הסעדה בע"מ' לשנת 2012, אז עמד מחזורה העסקי על סך של כ-3.7 מיליון שקל, לכל הפחות. וכן לא הגיש את דוחות חברת 'רוזמרין שירותים למוסדות חינוך בע"מ' לשנים 2013-2012. בשנת 2012 עמד מחזורה העסקי של החברה על כ-2.7 מיליון שקל, לכל הפחות ובשנת 2013 על כ-3.4 מיליון שקל, לכל הפחות.

אמיר כתבה בגזר הדין כי "עבירת אי הדיווח במועד פוגעת בשיטת גביית המס ואף גורמת לחסר של ממש בקופת המדינה משלא משולם המס הנובע מהדוחות שלא הוגשו... לאחר הגשת הדוחות במסגרת הסרת המחדל ודחיות שניתנו לשם כך, התברר, ואין חולק, כי המדובר בדוחות לפיהם היו לנאשמים רווחים השנים הרלוונטיות, המס מעולם לא שולם לקופת המדינה... לדברי ב"כ המאשימה החבות במס על פי הדוחות שהגישו הנאשמים במסגרת הסרת המחדל עומדת על סך של 500 אלף שקל שלא שולם".

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully