וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עומס החום: המלפפונים התייקרו, העגבניות הוזלו - והמחסור בפתח

16.7.2017 / 14:00

משרד החקלאות הציג בסוף השבוע תחזית לפיה מחירי הירקות צפויים לעלות, מדד המחירים לצרכן לחודש יוני דווקא הציג ירידה, וגם מחירי הפירות עשויים לרדת בגלל היצע גובר. אז כמה באמת יעלה לכם סל ירקות ופירות ברשתות השיווק? בדיקת וואלה! עסקים

אפליקציית טריות פירות וירקות. אבי כהן
אפליקציית טריות פירות וירקות/אבי כהן

החום הכבד ששורר ברחבי הארץ גורם להבשלה מוקדמת של פירות הקיץ ופוגע בהבשלת הירקות. על פי תחזית משרד החקלאות שפורסמה בוואלה! עסקים, צפוי השבוע היצע מוגבר של אפרסקים, שזיפים, נקטרינות וענבים, דבר שעשוי לגרום לירידה במחירים; וכן נרשם צפי למחסור במלפפונים ובעגבניות - דבר שעלול דווקא להעלות את מחירם. בסוף השבוע פורסם מדד המחירים לצרכן, שהציג ירידה במחירי הירקות והפירות בחודש יוני.

אז רגע לפני שהמחירים של הירקות מזנקים, בדקנו כמה סל הירקות והפירות יעלה לכם היום (ראשון) ברשתות השיווק. מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי הנזק שנגרם למלפפונים בעקבות עומס החום גרם למחסור של הירק בשווקים - ומחירם עקף את מחירי העגבניות. כך לדוגמא, ברשתות "ויקטורי" ו"שופרסל דיל" המחיר של מלפפונים עומד על 5.90 שקלים לק"ג; בעוד שהמחיר של העגבניות עומד על 4.90 שקלים ו-1.90 שקלים בהתאמה.

ברשתות "יינות ביתן" ו"רמי לוי" מחירם של מלפפונים ועגבניות זהה - ועומד על 4.90 שקלים לק"ג. אולם המחיר הסיטונאי של מלפפונים עומד הבוקר על ארבעה שקלים לקילו; כאשר המחיר של עגבנייה על 2.5 שקלים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
• המחירים נאספו באתרי סחר אונליין של רשתות השיווק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירידה במחירי הפירות עדיין לא הגיעה לכיסו של הצרכן

גורמים בענף החקלאות מעידים כי בשבועות האחרונים חלה עלייה של כשקל במחיר הסיטונאי של המלפפונים, לצד ירידה של כ-1.5 שקלים במחירי העגבניות. החום, שגרם להבשלה מהירה, הוביל להיצע גדול יותר של עגבניות, מה שגרם לירידת המחיר הסיטונאי שלהן. הפגיעה בהבשלת המלפפונים, מנגד, גרמה כאמור לעלייה במחירם.

ההבשלה המהירה יכולה לגרום לחוסר בעגבניות בעוד כחודש, אולם גורמים בענף מציינים כי ניתן להתגבר על המחסור באמצעות שיווק הגידולים לצורכי התעשייה בשווקים הרגילים.

אשר לפירות, מחירם של אפרסקים ונקטרינות נע בין 7.90-9.90 שקלים ברשתות שנסקרו, כך שהירידה שצפה משרד החקלאות עדיין לא הגיעה לכיסו של הצרכן. מחירי הענבים הירוקים נעים בין 9.90-12.90 שקלים - מחיר ניגש יותר מאשר לפני כחודש, אולם בהחלט לא זול.

פרט לתנודות במחירי הירקות, נראה שאין הבדלים דרסטיים בסל הפירות והירקות בין רשתות השיווק, ואין תחרות גדולה בקטגוריות אלה. הסל הזול ביותר, אך לא זול משמעותית, נמצא ברשת רמי לוי - 37.5 שקלים; יינות ביתן ורשת ויקטורי עם סל שיקר בשקל אחד בלבד (38.5 שקלים); וברשת שופרסל דיל הסל היקר ביותר עם 40.5 שקלים. הסל מורכב ממלפפונים, עגבניות, אפרסקים, נקטרינה, ענבים ירוקים והמחירים לק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully