וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הדירות נמכרו, מרבית החובות נותרו: המעצר של ענבל אור

20.7.2017 / 11:47

אשת הנדל"ן שגיבשה קבוצות רכישה, הספיקה להתחמק מהמשטרה בטרם נשלחה לכלא נווה תרצה. מאחורי אחת מפרשיות הנדל"ן העגומות שידע שוק הדיור הישראלי, עומדות דירות יוקרה שנמכרו לצד תביעות בהיקף של חצי מיליארד שקל

עריכה: ניר חן

(בווידאו: שיחה עם כונס הנכסים של ענבל אור במהדורה המרכזית)

מעצרה הלילה (חמישי) של אשת הנדל"ן לשעבר ענבל אור, שהספיקה להתחמק מהמשטרה בטרם נשלחה לכלא נווה תרצה, מעיד יותר מכל על המציאות הכלכלית שמאחורי אחת מפרשיות הנדל"ן העגומות ביותר שידע השוק הישראלי.

אור, שהקימה חברות שנועדו לגבש קבוצות רכישה, נעצרה בעקבות צבירת חוב פיגורים בתיק פשיטת הרגל שלה בהיקף של כ-32 אלף שקל. אבל למעשה הוגשו נגדה תביעות חוב בהיקף מצטבר של לא פחות מ-500 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל שהצטברו עד כה בקופת הפירוק ממכירות דירותיה.

השבוע נענה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, לדרישת הנאמן לנכסיה של אור, עו"ד איתן ארז, והורה לעצור אותה לאחר שלא שילמה את חובותיה לבית המשפט. זאת לאחר שכונס הנכסים דרש כי בית המשפט יאכוף את החלטתו הקודמת ויגזור עליה מאסר בן שבוע ימים.

בהחלטתו כתב השופט אורנשטיין: "החייבת לא השכילה לתקן את דרכיה, לא שילמה את חוב הפיגורים, לא המציאה את המסמכים ולא הוגשה כל בקשה על ידה... בנסיבות אלה ונוכח התנהלות החייבת כמפורט בהחלטה, ובהינתן שהיא לא פעלה לנצל את הארכה שניתנה לה להסדיר את הדרוש, אין מנוס אלא להיעתר לבקשה".

דיון ענבל אור 1.8.2016. מגד גוזני
הפסיקה לשלם את הסכום החודשי שנקבע לה בהליך פשיטת הרגל. ענבל אור בבית המשפט/מגד גוזני

מי רוצה לקנות את דירות הפנטהאוז של אור?

לדברי עו"ד יואב רז, בא כוחו של הנאמן, תביעות החוב נגד אור נחלקות לתביעות שהוגשו נגד קבוצת אור סיטי נדל"ן שהייתה בבעלותה - ולתביעות חוב שהוגשו נגדה באופן אישי. התביעות נגד קבוצת החברות של אור מוערכות ב-346 מיליון שקל, מהן כ-120 מיליון שקל לרשות המסים. התביעות האישיות שהוגשו נגדה הן בהיקף של כ-120 מיליון שקל נוספים.

אולם החוב הנוכחי, שעומד על 32,500 שקלים, אינו קשור לתביעות החוב הללו. חוב זה נוצר לאחר שאור הפסיקה לשלם כמעט לחלוטין את הסכום החודשי שנקבע לה בהליך פשיטת הרגל על סך 5,000 שקלים.

על פי הליך פשיטת הרגל, אור גם מחויבת בהגשת דיווחים שוטפים בנוגע למקורות ההכנסה שלה, אותם עליה להגיש אחת לחודשיים. במסגרת דיווחים אלו אמורה אור לפרט את מקורות המימון שלה ולהגיש חשבוניות על כל הוצאותיה - החל מהוצאות על מזון, תקשורת, דלק, או חשמל. אלא שאור לא עמדה בהתחייבות זו עד היום, ומכאן שכונס הנכסים שלה אינו מדווח בנוגע להכנסותיה ומאמציה להשיב את הכסף שהיא חייבת לנושיה.

נכון להיום, נמכרו דירות רבות שהיו רשומות על שמה של אור, או על שמותיהן של אחת מחברות הנדל"ן שהיו בבעלותה. מתוך מכירות אלה צפוי להתקבל בקרוב סכום כולל של כ-13 מיליון שקל. זאת, לצד שתי דירות פנטהאוז נוספות שצפויות להימכר בתקופה הקרובה ברמת גן ובגבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully