וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו איזו עיר עקפה את ת"א בביקושים לשכירות

21.7.2017 / 0:05

מדד השכירות של וואלה! נדל"ן ויד 2 לחודש יוני מצא כי הביקוש לשכירות בדירות 3 חדרים באשדוד גבוה ב-130% מתל אביב. שכר הדירה בעיר זינק ב-10% בשנה האחרונה

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: טיפים לשוכרי הדירות לפני חתימה על חוזה השכירות)

מדד השכירות של וואלה! נדל"ן ואתר יד2 לחודש יוני מגלה כי הביקוש להשכרת דירות בעיר אשדוד הוא הגבוה ביותר מבין כל הערים המובילות. כך, למשל, בעוד שבתל אביב יש 74 מתעניינים בממוצע על כל מודעה להשכרת דירת שלושה חדרים בעיר, באשדוד הביקושים גבוהים ב-130%, עם ממוצע של 172 מתעניינים על מודעה כזו.

גם כאשר מדובר בדירות שני חדרים ובדירות ארבעה חדרים, הביקוש לדירות להשכרה בעיר החוף הדרומית משאיר את העיר ללא הפסקה מאחור. על כל מודעה להשכרת דירת שני חדרים בעיר יש 78 מתעניינים, לעומת 69 בתל אביב; ועל כל מודעה להשכרת דירת ארבעה חדרים יש 128 מתעניינים בממוצע, לעומת 112 בתל אביב.

עם זאת, אף שאשדוד עוקפת את תל אביב בסיבוב, נראה כי האחרונה דווקא רשמה עליות בביקושים להשכרת דירות בחודש יוני האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; ואילו אשדוד דווקא רשמה ירידה. והיא לא היחידה: מרבית הערים רשמו בחודש שעבר צניחות בביקושים להשכרת דירות, הבולטת בהן היא נתניה, עם ירידה של 28% בביקוש לדירות שלושה חדרים; צניחה של 23% בביקוש לדירת ארבעה חדרים; וירידה של 14% בביקוש לדירות שני חדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפיצה של 12% במחירי השכירות

גם מבחינת מחירי השכירות אשדוד מובילה, כשלמעשה היא העיר שמחירי השכירות בה עלו הכי הרבה בהשוואה ליוני אשתקד. על פי הממצאים, מחירי השכירות של דירות שני חדרים בעיר עלו בשיעור של 12% לעומת יוני אשתקד, ועומדים על למעלה מ-3,000 שקלים בחודש - סכום זהה לשכר דירה בדירת שלושה חדרים בפתח תקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר מדובר בדירות ארבעה חדרים באשדוד, המחיר קופץ ל-4,500 שקל בחודש בממוצע – עלייה בשיעור של כ-8% לעומת מחירי השכירות ביוני אשתקד. עלייה של 9% נרשמה גם במחירי השכירות של דירות שלושה חדרים בעיר, אשר עומדים כיום על מחיר ממוצע של כ-3,600 שקל - סכום הזהה לדירת שלושה חדרים בחולון, שרשמה גם היא עלייה במחירי השכירות בשיעור של 5% לעומת יוני אשתקד.

לעומת זאת, דירות שני חדרים בחולון רשמו דווקא ירידה קלה של 3% ועומדים כיום על כ-3,000 שקל בחודש.

עוד במחירי השכירות, בפתח תקווה דירות שני חדרים רשמו עלייה של כ-11% - עם מחיר ממוצע של 3,068 שקל בחודש וכ-48 מתעניינים על כל מודעה. בהיבט הזה מדובר בירידה של 6% בביקושים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בנתניה מחיר השכירות הממוצע של דירות שלושה חדרים רשם זינוק של 7%, ועלייה של 2% בלבד במחירי השכירות של דירות שניים וארבעה חדרים בעיר, אשר עומדים על 3,000 שקל בחודש בממוצע לשני חדרים ו-4,500 שקל לארבעה חדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירי השכירות עולים, אורך חיי המודעה יורד

צפונה משם, בחיפה ניתן לראות עליות מזעריות במחירי השכירות; ואף ירידה של 1% בשכר דירה של דירות שני חדרים בעיר, שעומד על 2,000 שקל בחודש. גם בביקושים לשכירות חיפה רשמה ירידות: 11% בביקוש לדירות שלושה חדרים ו-20% לדירות ארבעה חדרים. אם אתם בעלי דירת מגורים בחיפה ומעוניינים להשכירה, קחו בחשבון שיידרשו לכם בין 19-21 יום עד שתצליחו לעשות זאת (תלוי במספר החדרים).

בצד השני של המפה, בבאר שבע מחיר שכירות של דירת ארבעה חדרים בעיר עומד על 3,300 שקל בחודש; דירת שלושה חדרים עולה 2,500 שקל בחודש; ודירת שני חדרים עולה קצת פחות מ-2,000 שקל בחודש. בשקלול מחירי השכירות בערים המובילות ביוני השנה בהשוואה ליוני אשתקד, מגלים כי מחירי השכירות עלו בממוצע בתוך שנה ב-4%.

ובעוד שמחירי השכירות עולים, אורך חיי המודעה לשכירת דירה יורד בהתאמה. כך, למשל, אם אתם בעלי דירת שלושה חדרים בבאר שבע, ותרצו להשכיר אותה, יידרשו לכם 16 ימים בממוצע מהזמן שבין העלאת המודעה ועד להסרתה מהלוח. מדובר בירידה של כ-45% במספר הימים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לעומת זאת, כדי להשכיר דירת ארבעה חדרים בחיפה, תידרשו ל-21 ימים בממוצע, ועדיין מדובר בירידה של 38% לעומת אשתקד. תקופה זהה של 21 ימים תידרש לכם גם כאשר מדובר בדירת ארבעה חדרים בירושלים, שרושמת ירידה של 28% לעומת אשתקד. גם בדירוג זה אשדוד מובילה כעיר בה פרק הזמן של אורך חיי מודעה לדירה בשכירות הוא הקצר ביותר - ועומד על 15 ימים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, "תל אביב ממשיכה להיות העיר שבה מחירי השכירות הם הגבוהים ביותר, אך אשדוד רשמה את עליות המחירים הגבוהות ביותר בהשוואה ל-2016. אם מסתכלים על שקלול המחירים, גם ביוני ניתן להבחין בעלייה כוללת של מחירי השכירות בערים השונות. אמנם במקביל לעליות נרשמו ירידות בביקושים בהשוואה ליוני 2016, אך עדיין נראה כי הביקוש להשכרת דירות ממשיך להיות גבוה, ולראייה הירידה בפרקי הזמן הנדרשים להשכרת דירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully