וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בטבע: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באתרי החברה בישראל

23.7.2017 / 17:30

בעקבות פרסום הודעתה של טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ בנוגע לכוונתה לפטר עובדים באתרי התפעול כפר סבא וטבע טק, ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברה

המרכז הלוגיסטי של חברת התרופות טבע בשוהם, 2013. AP
חברת טבע/AP

משבר בענקית התרופות: יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז היום (ראשון) על סכסוך עבודה בתשעה אתרים של חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, אשר עובדיהם מאוגדים בהסתדרות.

בהסתדרות מציינים כי העילה המרכזית לסכסוך העבודה, נעוצה בכוונתה של הנהלת טבע להוביל מהלך חד צדדי לפיטורי מאות עובדים באתרי החברה בכפר סבא ובטבע טק שבדרום, כחלק מתהליך רה-ארגון בחברה. עוד הוסיפו בהסתדרות כי "לכוונת ההנהלה השלכות מרחיקות לכת".

מוקדם יותר היום ההסתדרות קראה להנהלת החברה לנהוג באחריות ולא להכניס את מפעלי טבע בישראל לשורה של מאבקים שיביאו לסחרור מערכת יחסי העבודה.

הסכסוך שהוכרז מקיף כ-6,000 עובדים בחברה, וחל בין היתר על מפעלי טבע בנתניה, כפר סבא, קריית שמונה, אשדוד, פתח תקווה, ירושלים, פארק תעשיות חמ"ן ומועצה אזורית נאות חובב. ההודעה על הסכסוך נמסרה לנשיא ולמנכ"ל זמני של החברה, פרופ' יצחק פטרבורג.

מוקדם יותר היום הודיעה החברה על יישום שלב נוסף בתהליך הרה-ארגון והמיקוד העסקי בישראל, שמטרתו לחזק את התחרותיות של אתריה בארץ תוך ביצור מעמדם ומרכזיותם גם בעתיד.

כפועל יוצא, החברה מתחילה בתהליכי היוועצות מול ההסתדרות והוועדים של אתר כפר סבא וטבע טק, באשר לבחינת סיום העסקתם של מנהלים ועובדים בשני אתרים אלה, במהלך החודשים הקרובים. כיום מעסיקה טבע כ-7,000 עובדים בישראל, הפרוסים באתרי החברה מצפון ועד הנגב. על פי ההערכות, 300-350 עובדים יפוטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully