וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס ודיינרס יפחיתו עמלות ב-50%

24.7.2017 / 14:06

לפי החלטת משרד האוצר והפיקוח על הבנקים יפחיתו חברות הפרימיום את העמלה אותה הם גובים מבתי עסק על סליקת אשראי. המהלך צפוי לחסוך לעסקים כ-100 מיליון שקל בשנה

כרטיסי אשראי חשופים ברשת. ShutterStock
כרטיסי אשראי חשופים ברשת/ShutterStock

בעקבות הרפורמה להגברת התחרות בסקטור הבנקאי שהוביל שר האוצר, משה כחלון, יפחיתו אמריקן אקספרס ודיינרס את עמלות הסליקה אותן הן גובות מבתי העסק ב-50% ולא ישיתו עליהם עמלות חלופיות. כמו כן, סוכם בין המפקחת על הבנקים, חדוה בר לבין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי הפיקוח יגדיר בהוראותיו דרישה שחברות כרטיסי האשראי המתפעלות מותגים בינ"ל יקבעו מחיר ברור ונפרד עבור כל מותג וסוג כרטיס כדי למנוע מקרים של תלונות על תמחור שונה.

על רפורמה זו הוחלט בעקבות טענות שונות שעלו מבעלי עסקים קטנים ובינוניים, מהן התברר כי עמלות הסליקה הגבוהות שגובות חברות כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס ודיינרס, מכבידות על הרווחיות שלהם. המהלך צפוי להשפיע על יותר מ-60 אלף בתי עסק קטנים ובינוניים, על ידי הפחתה של יותר מ-50% מעמלת בית העסק המשולמת על ידם כיום. החיסכון שינבע מכך לעסקים הקטנים ובינוניים מוערך בכ-100 מיליון שקל בשנה.

כחלון אמר כי "הפחתת המחירים היא תוצאה ישירה של הרפורמה להגברת התחרות בסקטור הבנקאי. ההפחתה תקל על למעלה מ-60 אלף עסקים קטנים ובינוניים שכורעים תחת נטל הריכוזיות ומופלים לרעה לעומת העסקים הגדולים. הפחתת העמלות מביאה גם בשורה לצרכנים ותתרום תרומה משמעותית למאבק שלנו ביוקר המחייה. אנחנו נעקוב ונראה שהפחתת המחירים מתבצעת הלכה למעשה בשטח".

באב"ד ברך גם הוא על המהלך ואמר כי "זוהי בשורה כלכלית מהותית לכל העסקים הקטנים והבינוניים שעד היום התקשו להשיג מחירי סליקה טובים מחברות כרטיסי האשראי. היום, הודות למתווה הפחתת העמלה המקסימלית שתגבה, העסקים הקטנים והבינוניים ייהנו מהפחתה של כ-50% בעמלות הסליקה למותגי הפרימיום".

בר אמרה כי "הפיקוח על הבנקים מברך על המתווה שהושג. המתווה יביא להטבה בעמלות המשולמות ע"י עשרות אלפי בתי עסק לצד הישרדותם של מותגי סליקה בינלאומיים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully