וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת נטו תפסיק לספק סחורה לרשתות יינות ביתן ומגה בעיר

שני מוזס

25.7.2017 / 14:45

זאת בשל חשש של קבוצת נטו לחשיפה לסיכון פיננסי ומתוך שאיפה לצמצם את הנזקים במקרה של קריסה

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

קבוצת נטו, שבראשה עומד עדי עזרא, מפסיקה את אספקת הסחורה שלה לרשתות יינות ביתן ומגה בעיר, וזאת בשל חשש לחשיפה לסיכון פיננסי ומתוך שאיפה לצמצם את הנזקים במקרה של נפילה.

כיום קבוצת נטו היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל לאחר תנובה, שטראוס, החברה המרכזית ואסם, וככזו היא מהווה ספק מרכזי ומוגדרת בחוק המזון כספק גדול מאוד.

בחודשים האחרונים חלה התקררות ביחסים הקרובים בין דודי עזרא לבין נחום ביתן. דודי עזרא מכהן כיום כנשיא קבוצת נטו והעביר לידיו של בנו עדי את השליטה בחברה לפני כשנה.

נזכיר כי עד לפני שנה לנטו וליינות ביתן הייתה שותפות משולשת בספקית הירקות ביכורי ביתן, בשותפות של 3 גורמים - יינות ביתן, נטו וביכורי השדה - שותפות שפורקה בעקבות רכישת מגה בהוראת הממונה על ההגבלים העסקיים.

רשת מגה נרכשה על-ידי נחום ביתן בתמורה ל-455 מיליון שקל, בעסקה שאושרה על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים ביוני אשתקד, והפכה את הקבוצה בשליטתו של נחום ביתן לשנייה בגודלה בשוק רשתות השיווק אחרי שופרסל. הרשת מחזיקה בסך-הכול ב-188 סניפים, 65 מתוכם של יינות ביתן, 106 של מגה בעיר ו-17 של שוק מהדרין, וכיום מחזור המכירות הכולל שלה מוערך ב-5.8 מיליארד שקל, והיא מעסיקה בסך-הכול קרוב ל-9,000 עובדים.

נזכיר כי לפני שנתיים קבוצת נטו הייתה בין הספקים הראשונים לעצור את אספקת הסחורה לרשת מגה לפני קריסתה - מה שעשוי להוות עבור ספקים אחרי בשוק המזון נורת אזהרה לגבי היכולת של נחום ביתן לעמוד בהסכמים עם הספקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully