וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצטדיון מול הסלון: רוכשי דירות בגני תקווה עתרו נגד המועצה

26.7.2017 / 10:30

100 רוכשי דירות עתרו נגד המועצה המקומית והוועדה לתכנון ובנייה, בטענה שבמקום הקמת מתקני ספורט לילדים מול הבניינים החדשים - נבנה מגרש כדורגל עם 300 מקומות ישיבה. עוד טוענים: "המהלך קודם בהליך זריז". המועצה: "הקמת מגרש כדורגל ידועה לכל"

פרויקט גני תקווה. מטה המאבק בתוכנית,
המגרש שבו מתוכנן אצטדיון הכדורגל בגני תקווה/מטה המאבק בתוכנית

תוכנית להקמת מגרש כדורגל חדש, שיוכל על פי ההערכות לארח משחקי ליגה ויכלול טריבונות עם 300 מקומות ישיבה, מסעירה בימים אלה את תושבי השכונה הצפונית בגני תקווה. מדובר ברוכשי דירות חדשות ביישוב, הטוענים כי במקום קריית חינוך חדשה שאמורה הייתה לכלול מתקני ספורט לילדים בלבד, הם ייאלצו לחיות עם מתקן בסדר גודל של אצטדיון - ממש מול סלון ביתם.

בעתירה מנהלית שהוגשה השבוע על ידי כ-100 מתושבי השכונה, באמצעות עו"ד אורן אהרוני ממשרד עוה"ד אהוד פורת ושות', הם טוענים כי התוכנית מנוגדת לתוכנית המתאר העירונית, סוטה סטייה ניכרת מקו הבניין שנקבע ואף פוגעת באופן בלתי מידתי בזכויותיהם (כולל ירידת ערך של דירותיהם).

גני תקווה מחאה. יניב שחר,
מחאת הדיירים/יניב שחר

עוד טוענים העותרים כי המהלך כולו קודם בהליך תכנוני זריז, שמטרתו הייתה לספק ג'ובים פוליטיים במועצה המקומית. העתירה הוגשה נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מצפה אפק, שאישרה את התוכנית, ונגד המועצה המקומית גני תקווה שקידמה אותה.

העותרים נגד התוכנית החדשה הם דיירים שרכשו דירות במיזמי מגורים חדשים הנבנים במתחם, הכוללים בין היתר פרויקטים של חברות נדל"ן מוכרות כמו דוניץ, רותם שני ופרויקט גני סביון של חברת אפריקה ישראל. הפרויקטים מאוכלסים בחלקם, וחלקם עתידים להתאכלס בשנה הקרובה.
לטענת רוכשי הדירות, עבור חלק לא מבוטל מהם - מגרש הכדורגל הוא הנוף שצפוי להשתקף ממרפסות ביתם. עיקר טענותיהם בנוגע למפגעים שצפויים, להערכתם, להיות מנת חלקם של הדיירים החדשים נוגעים למפגעי רעש, עומסי תחבורה וכן הפרעה בשעות הלילה בשל זרקורים שיופעלו במגרש.

פרויקט גני תקווה. מטה המאבק בתוכנית,
פרויקט גני תקווה/מטה המאבק בתוכנית

העותרים: "התוכנית קודמה במחשכים"

"העותרים, ובעיקר רוכשי רותם שני (רוכשי הדירות בפרויקט של חברת רותם שני - י.ד), בדקו לצורך רכישת הדירות מה עתיד להיות בסביבת המגורים העתידית שלהם. היזמים לא ציינו בפניהם כי עתיד להיבנות בסמוך לביתם אצטדיון כדורגל, ויש להניח כי לא ידעו זאת בעצמם. העותרים לא היו רוכשים את דירותיהם אילו היו יודעים מראש כי עתיד לקום אצטדיון הכדורגל הנדון", נכתב בעתירה.

עוד נטען כי ממזרח לשטח הציבורי שבו מתוכן המגרש החדש, קיים בית דיור מוגן ובו קשישים, שחייהם, כך על פי העותרים, "יהפכו לגיהינום" בשל מטרדי הרעש והתחבורה הצפויים באזור.

בעתירתם טוענים דיירי השכונה גם נגד ההליך התכנוני שבאמצעותו קודמה התוכנית. נכתב כי תוכנית זו "קודמה במחשכים" וללא פרסום שיאפשר התנגדויות, בהליך מהיר של שינוי היתר הבנייה הקיים. הטענה המרכזית בנושא זה נוגעת לשאלה - האם רוכשי הדירות ידעו על כוונת המועצה להקים מגרש כדורגל בגודל תקני.

בהקשר זה מציינת אחת העותרות, כי בדצמבר 2013 רכשה דירה בפרויקט של חברת דוניץ, ולטענתה במעמד הרכישה הוצגו בפניה רק תוכניות להקמתם של מבני חינוך. "אילו היה ידוע לעותרת או לעורכת הדין שייצגה אותה בעסקת הרכישה, כי קיימת אפשרות תכנונית לבניית אצטדיון או מגרש כדורגל עם טריבונות מול ביתה החדש, היא לא הייתה רוכשת את הדירה במיקום הנוכחי", לשון העתירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוכניות שקיבלו רוכשי הדירות החדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביהמ"ש: בשלב זה לא יינתן צו מניעה נגד המשך העבודות

רוכשי הדירות מציינים בעתירתם כי הם אינם מתנגדים עקרונית להקמתם של מתקני ספורט, אולם כי תוכנית זו חורגת מתוכניות מקובלות. "רוב התושבים, לרבות כ-100 העותרים, תומכים בהקמת מגרשי ספורט ועידוד הספורט; אולם הם מתנגדים להקמת אצטדיון כדורגל בגודל תקני, הכולל טריבונות עם כ-300 מקומות ישיבה, בלב שכונת מגורים יוקרתית", נכתב.

עוד נכתב כי "לעמדתם, מיקום האצטדיון אינו הגיוני או מוצדק, והראיה לכך שאצטדיונים שנבנו או נבנים בשנים האחרונות במדינת ישראל ממוקמים הרחק משכונות מגורים". עוד הם מציינים כי "האצטדיון הרועש מתוכנן להיבנות מול בנייני מגורים שנרכשו בשכונה שקטה בגני תקווה, ואין לאפשר בנייתם, בדרך בלתי חוקית ובמחטף פסול וכוחני".

בעתירה הוסיפו כי "יצוין בעניין זה, כי אצטדיוני הכדורגל הקיימים במרכזי הערים נבנו לפני עשרות שנים, כך שהבניינים סביבם נבנו לאחר הימצאותם בשטח, שלא כבענייננו בו הוקמו ומוקמים פרויקטים יוקרתיים למגורים בשכונה שקטה, ולאחר מכן מנסות המשיבות לבנות אצטדיון כדורגל".

בכל הנוגע להאשמות בנוגע לחלוקת ג'ובים פוליטיים במועצה, צירפו העותרים הסכם קואליציוני משנת 2015 שנחתם בין ראש המועצה, ליזי דלריצ'ה, לבין חבר המועצה, דורון בן דקון, שבו סוכם כי יוקם מגרש כדורגל וכי בהמשך יוקם תאגיד ספורט עירוני שבן דקון יעמוד בראשו.

בשלב זה קבע בית המשפט, בראשות השופט יעקב שינמן, כי לא יינתן צו מניעה נגד המשך העבודות במעמד צד אחד, וכי על המועצה המקומית והוועדה לתכנון ובנייה למסור את עמדתן תוך 14 יום. בהחלטתו כתב השופט, בין השאר, כי הוא ממליץ על הליך גישור בין הצדדים. "מטרת צו המניעה הייתה למנוע מכספי ציבור לרדת לטמיון ולעצור לעת עתה את העבודות, אבל כפי שהוחלט, הדיון בנושא צו המניעה יתקיים בעוד כשבועיים ולאחריו יתחיל הדיון לגופן של טענות", הסביר בשיחה עם וואלה! נדל"ן עו"ד אהרוני, המייצג את רוכשי הדירות.

מהמועצה המקומית גני תקווה נמסר בתגובה: "הוגשה עתירה נגד הקמת המגרש, אך כפי הנראה לא עדכנו העותרים את מערכת וואלה! נדל"ן בכך שהשופט דחה את בקשתם לקבלת צו ביניים. אותם עותרים גם בחרו לזרוע בלבול ולהלחיץ את תושבי היישוב באמצעות הפצת תמונות, לכאורה, של מגרש הכדורגל; וזאת למרות שאין בין התמונות שהופצו לבין המציאות כל קשר.

"כפי שעולה מהחלטת בית המשפט, הקמת מגרש כדורגל במתחם קריית החינוך הייתה ידועה לכל. ההחלטה על כך התקבלה זה מכבר, הייתה ידועה לציבור ואף מבורכת על ידו. בכל הקשור להקמת מגרש הכדורגל, המועצה פעלה על פי הדין לטובת ורווחת הציבור, והיא תפרוש את כל טענותיה ואת השתלשלות העניינים הרלוונטית בתגובתה לבית המשפט, שתוגש במועד שבית המשפט קבע (תוך 14 יום)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully