וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 2 חדרים בשכונת פלורנטין בתל אביב?

27.7.2017 / 8:00

הדירה כוללת חניה ומרפסת קטנטנה בשכונה המבוקשת בדרוך העיר, ומצויה בבניין שהוקם במסגרת של קבוצת רכישה - ובנייתו הסתיימה לאחר עיכובים רבים. היא נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

גראפיטי בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב. יותם רונן
שכונת פלורנטין בתל אביב/יותם רונן

בתחילת יולי נמכרה ברחוב פלורנטין המפורסם בתל אביב דירת שני חדרים בשטח של 40 מ"ר, עם מרפסת בשטח של ארבעה מ"ר, תמורת מחיר של 1.855 מיליון שקל. זאת לאחר שהיא פורסמה למכירה תמורת 1.98 מיליון שקל.

מדובר בדירה עורפית בקומה השנייה מתוך חמש קומות בבניין מגורים שהוקם במסגרת של קבוצת רכישה, שבנייתו הסתיימה לפני כשנתיים לאחר עיכובים רבים. היא כוללת חניה וכיוון אוויר אחד.

המחיר של הדירה בעסקה עומד על כ-46 אלף שקל במונחי עלות למ"ר. מחיר זה גבוה בכ-10% מהמחיר הממוצע למ"ר בדירות שני חדרים בבניינים חדשים יחסית בשכונה, העומד (נכון לשלושת הרבעונים האחרונים) על כ-41,700 שקלים למ"ר.

כך לדוגמא, לפי לוח הדירות באתר מדלן, בפרויקט "רביעיית פלורנטין" שנמצא במרחק של כ-500 מטרים ממיקום העסקה הנוכחית, נמכרה בינואר השנה דירת שני חדרים בשטח 50 מ"ר תמורת שני מיליון שקל (כ-40 אלף שקל למ"ר). את הפער ניתן לייחס למיקום הייחודי של הדירה בלב פלורנטין, שמאופיין בהיצע נמוך של דירות חדשות עם חניה.

מו"מ מתיש על מכירת הדירה

לדברי טל ארז מחברת רוזיו נכסים פלורנטין, שסגרה את העסקה, "הפרויקט יצא לפועל על ידי קבוצת רכישה בשנת 2008, אולם רק לפני שנתיים אוכלס. העיכוב נוצר, בין היתר, כתוצאה מפשיטת רגל של הקבלן במהלך הבנייה, וכן מליקויי בנייה שהתגלו והובילו להצפת מעלית החניון בגשמים - כך שגם לאחר האכלוס הדיירים לא היו יכולים להשתמש בו".

ארז מוסיפה כי "בעיות אלה ואחרות הובילו לכך שרוב המתעניינים שנתנו הצעות מחיר, חזרו בהם לאחר בדיקה שבוצעה על ידי עורך דין מטעמם". עוד היא מציינת כי "המוכרים הם שני אחים שעברו את התהליך הארוך והמפרך עם קבוצת הרכישה, וניסו לממש את ההשקעה שלהם על ידי מכירת הנכס".

לדבריה, "הלקוחות שהתעניינו בדירה היו מגוונים - מצעירים החולמים לגור בשכונה התוססת, ועד למבוגרים שחיפשו נכס להשקעה שיניב תשואה משמעותית".

"הקונה", מוסיפה ארז, "לא הסתפקה בבדיקה שטחית - והביאה שמאי מקרקעין וחברת בדק בית כדי לבדוק לעומק את מצבו הפיזי והרישומי של הנכס. לבסוף, לאחר משא ומתן מתיש, אינספור שיחות טלפון, ביקורים בדירה וטיוטות אשר עברו בין עורכי הדין במשך כחודשיים הלוך וחזור, העסקה נסגרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביבת הנכס

לדברי רם גפן, חוקר שכונות באתר מדלן, "בלוח של האתר מוצעות בשכונה דירות למכירה במחירים המתקרבים למחירים של מרכז תל אביב; אולם בכל הקשור לרמת התשתיות - קיימים פערים משמעותיים בין האזורים".

גפן מוסיף כי "בשנים האחרונות, השקיעה עיריית תל אביב משאבים במיזמי תשתית, לרבות מדרחוב שדרות וושינגטון והקמת בית ספר חדש; אך עדיין מדובר בשכונה מוזנחת בעלת תשתיות ניקוז במצב רעוע, ומדרכות צרות ביחס למספר הולכי הרגל. בנוסף, כמעט ואין שטחים פתוחים לרווחת התושבים".

אז אילו דירות מוצעות למכירה בשכונה? בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב פלורנטין 2 דירת שני חדרים בשטח של 42 מ"ר עם מרפסת בשטח של שני מ"ר תמורת 1.89 מיליון שקל. הדירה בקומה השנייה מתוך שמונה קומות בבניין שנבנה ב-2010 וכוללת מעלית וחניה.

ברחוב מזרחי בשכונה מוצעת למכירה דירת שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר עם מרפסת שמש סגורה בשטח של 10 מ"ר תמורת 2.49 מיליון שקל. הדירה משופצת וממוקמת בקומה הראשונה מתוך שלוש קומות.

בשדרות וושינגטון בשכונה מוצעת למכירה דירת 3.5 חדרים בשטח של 75 מ"ר תמורת סכום של 2.75 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה החמישית מתוך שש קומות בבניין משותף, וכוללת מעלית, חניה ושתי מרפסות שמש.

אשר לדירות שנמכרו, בחודש מאי השנה נמכרה ברחוב החלוצים 51 דירת שני חדרים בשטח של 51 מ"ר בקומה השנייה מתוך ארבע קומות תמורת 1.87 מיליון שקל.

במרץ השנה נמכרה בשדרות וושינגטון 32 דירת שלושה חדרים בשטח של 70 מ"ר בקומה הראשונה מתוך שש קומות תמורת 2.15 מיליון שקל. ובאותו החודש נמכרה דירת חמישה חדרים בפרויקט רביעיית פלורנטין, בשטח של 140 מ"ר בקומה השמינית מתוך שמונה קומות, תמורת לא פחות מ-4.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully