וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הפנסיה: שווה לעבור לקרנות המובילות?

27.7.2017 / 15:28

לפי דירוג התשואות של קרנות הפנסיה השונות השיגה אלטשולר את התשואה הגבוהה ביותר ברבעון האחרון. האם זה אומר שצריך להעביר את חסכונותינו דווקא אליה?

צילום: יותם רונן עריכת וידאו: ניר חן

אלדד תמיר מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן מדווח למהדורת וואלה! NEWS על יום מסחר רגוע בבורסה לניירות ערך בתל אביב. המדדים גם בתל אביב וגם באירופה רושמים ירידות קלות אך המסחר מתנהל בצורה רגועה.

תמיר התייחס לפרסום דירוג התשואות הרבעוניות של קרנות הפנסיה. על פי הדירוג אלטשולר שחם הרוויחה הכי הרבה כסף לעמיתיה ברבעון השני ואילו הקרנות הגדולות נשארו קצת מאחור. "לקרן אלטשולר תוצאות טובות, היא קטנה יותר ויותר קל לה להשיג תשואות גבוהות". לדברי תמיר, "חשוב לזכור שזה כסף לטווח ארוך והשנה האחרונה היא שנה של עליות במניות ובאג"ח ובשנים הבאות בגלל עליות ריבית בעולם אני מעריך שיהיו תוצאות פחות טובות".

בהתייחס לשאלה האם כדאי לחוסכים להעביר את כספם לקרנות המבילות ענה תמיר כי לא היה ממהר לעבור מחברה לחברה באופן תדיר. "אני לא חושב שצריך לרוץ ולעבור כל הזמן מקרן לקרן בעיקר צריך להסתכל על המסלולים השונים. האסטרטגיה הזו של מעברים כאלה בהתחשב לתשועה הרבעונית או השנתית לא תמיד נגמרת טוב. ניתן גם לראות שאין הבדלים כל כך משמעותיים בין הקרנות אז זה לא תמיד שווה".

נכון לסוף יוני האחרון נוהלו כ-271 מיליארד שקל באמצעות קרנות הפנסיה החדשות המקיפות, שהן אפיק החיסכון הצומח ביותר בישראל, בעוד שבפוליסות המשתתפות ברווחים של חברות הביטוח נוהלו נכסים בהיקף מצרפי של כ-156 מיליארד שקל. אגב, הפוליסות המשתתפות ברווחים, שמוכרות גם כקרן י', רלוונטיות לחוסכים רבים, אבל ממש לא לכולם, וזאת מאחר שהן סגורות למצטרפים חדשים מאז 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully