וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבתי שלא צריך לדווח": התירוצים של מעלימי המס

31.7.2017 / 10:55

רשות המסים ערכה מבצע אכיפה מיוחד בתל אביב ומצאה מקרים רבים של העלמת הכנסות בעמותות ובעסקים השונים. איך הסבירו בעלי העסקים את הדיווחים הנעלמים?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כ-17% מ-102 העסקים והעמותות שנבדקו לאחרונה על ידי רשות המסים לא רשמו הכנסות כדין. הבדיקות נערכו במסגרת מבצע מיוחד של רשות המסים שנוהל על ידי פקיד שומה תל אביב 5.

באחד מהמקרים הבולטים נערכה ביקורת בעמותה שמקדמת אינטרסים עסקיים עם מדינה אירופאית. בבדיקה נמצאו צ'קים והעברות בנקאיות בסך של כ-280 אלף שקל שלא נרשמו בספרים כנדרש. מנהל העמותה הסביר למבקרים: "אני רושם כאשר אני מתפנה".

בעמותה אחרת המפעילה גנים עם מספר כולל של כ-180 ילדים, כשכל ילד משלם סכום הנע בין 1,800 ל-2,500 שקל, לא הוצאו קבלות מחודש דצמבר. נציג העמותה טען: "לא הספקנו להוציא על הכל, נבדוק".

בביקורת שנערכה אצל משכירת חנייה בתל אביב נמצא כי היא לא מדווחת כלל על הכנסותיה. בתגובה ענתה בעלת החנייה: "חשבתי שלא צריך לדווח". אצל ירקן בתל אביב גילו המבקרים כי הוא אינו מוציא פירוט עסקאות בסוף יום מזה כחמש שנים. הירקן טען: "לא ידעתי". בביקורת אצל ירקן נוסף נמצאו כ- 1,500 שקל לא רשומים. הירקן הסביר: "אני רושם כמעט כל יום, אני חולה לב".

מבקר הרשות ערך נסיעת ביקורת במונית ולא הוצאה בגינה קבלה. הנהג הסביר: "רק התחלתי לנסוע, לא הספקתי לרשום, יש לי 30 שניות לרשום". בדוכן לממכר טלפונים ניידים גילו המבקרים אי רישום הכנסות של כ-37 אלף שקל. בדיקה נוספת העלתה כי בעל הדוכן לא דיווח למע"מ על הוצאות של כ-170 אלף שקל על מנת שלא יתקבלו אינדיקציות לגבי הכנסותיו. בעמותה למניעת אלימות לא נרשמה תרומה של 1,000 שקל. מנהל העמותה הסביר: "הפקידה לא הרגישה טוב, והמחליפה שלה לא שמה לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully