וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה המשמעות של רכישת בנק אגוד על ידי מזרחי טפחות?

31.7.2017 / 15:32

רכישת בנק אגוד על ידי מזרחי טפחות, אם תצא לפועל, תקרב את הבנק השלישי בגודלו במדינה לשניים המרכזיים - ותאפשר לו להתחרות עמם. הכלכלן אלון גלזר מסביר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על "המיני דרמה" בעולם הבנקאות

צילום: מאצ'י הוף עריכת וידאו:ניר חן

אלון גלזר סמנכ"ל, לידר שוקי הון, מדווח למהדורת וואלה! NEWS על יום המסחר בבורסה לניירות ערך. לדברי גלזר המסחר בבורסה מתנעל ברגיעה ללא שינוייים בולטים במדדים.

יוצאת הדופן היא המיני דרמה בשוק הבנקאות. מניית בנק איגוד, בנק קטן שהוא השישי בגודלו במדינה, קופצת על רקע דיווחים על מגעים המתנהלים בין הבנק לבנק מזרחי-טפחות לקראת רכישה אפשרית של בנק אגוד על ידי מזרחי. לדברי גלזר לא מדובר על טלטלה גדולה בעולם שוק ההון מפני שמניית בנק אגוד היא מנייה קטנה מדי אך מדובר בסיפור דרמטי יחסית בשוק הבנקאות הישראלי

"יש סיכוי שנראה מיזוג בין הבנק השלישי בגודלו – מזרחי טפחות לבנק איגוד מה שיוכל להביא את מזרחי לתת תחרות לשני הגדולים - פועלים ולאומי", מסביר גלזר. "שני הבנקים הגדולים מתנהגים כרגע כסוג של דואופול".

"מזרחי מאוד מצליח בשנים האחרונות אבל עיקר הפעילות שלו בתחום המשכנתאות. אנחנו רואים שמזרחי עושה פעולות להתרחבות לתחומים אחרים ולתחרות. האם זו רעידת אדמה? לא. אבל זו התפתחות", מסכם גלזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully