וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת אזהרה במזרחי-טפחות; צפויה להימשך גם מחר

נדב שכטר

2.8.2017 / 12:25

ועד העובדים בבנק מחריף את צעדיו והצהיר על המשך השביתה גם מחר. חלק מהסניפים נסגרו, עובדים רבים חסרים, ועומס רב מורגש במוקד השירות הטלפוני. ההנהלה: "90% מסניפי הבנק פתוחים ומעניקים שירות ללקוחות"

שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
סניף של בנק מזרחי טפחות/יותם רונן

המתיחות בין הנהלת בנק מזרחי טפחות לעובדיו הגיעה היום (רביעי) לנקודת רתיחה, עת פצח ועד העובדים בשביתת אזהרה ארצית - לאחר שהמגעים לגיבוש הסכם שכר חדש התפוצצו. השביתה הייתה אמורה להיות שביתת אזהרה בת 24 שעות, אך נכון לעת עתה מאיים הוועד להמשיכה גם מחר.

השביתה יוצרת שיבושים בפעילות הבנק, כאשר חלק מהסניפים נסגרו, עובדים רבים חסרים, ועומס רב מורגש במוקד השירות הטלפוני.

בתוך כך, עובדי מזרחי טפחות הפגינו מחוץ למרכז הלוגיסטי של הבנק בסניף מט"ל לוד, שם מאבטחים מנעו את כניסתו של יו"ר הוועד לבניין.

ברקע הדברים, נמצא המשא-ומתן של מזרחי-טפחות לרכישת בנק אגוד. יו"ר ועד העובדים של הבנק, דניאל דהן, התייחס אתמול לקשר שבין המיזוג הצפוי ודרישת הבנק ל"שקט תעשייתי" עד לחתימת הסכמי השכר: "לאורך כל המשא-ומתן על הסכם השכר ההנהלה ניסתה להסתיר מהעובדים את התכנית שלה למיזוג עם בנק איגוד ולקראת סיומו של המשא-ומתן ניסתה 'לגנוב' סעיף של הסכמה לשקט תעשייתי גורף, שהתנגדנו אליו. עכשיו, לאחר שנחשפה התכנית של ההנהלה לרכוש את בנק איגוד, ברור שניצלנו מתרגיל של ההנהלה שרצתה לכבול את ידי העובדים וניסתה באמצעות סעיף שקט תעשייתי גורף לכפות עליהם מיזוג ללא תמורה".

מבנק מזרחי-טפחות נמסר בתגובה כי "בניגוד גמור להצהרות ולניסיונות של הוועד לייצר בבנק "שביתה כללית", העובדות הן ש-90% מסניפי הבנק פתוחים ומעניקים שירות ללקוחות. בסניפים בודדים ניתן שירות חלקי או שהתקבלה החלטה נקודתית לסגור אותם ולהעביר את העובדים שהגיעו אליהם לסניף סמוך, כדי לתגבר שם את מערך השירות ללקוחות. מרכז הבנקאות הטלפוני של הבנק פתוח ומעניק שירות, וכך גם חדר העסקאות, מרכז המשכנתאות וכן כל יחידות המטה בבניין ההנהלה ברמת גן ובמרכז הלוגיסטי בלוד. כמו כן, עומדים לרשות הלקוחות האתר והאפליקציה של הבנק שבאמצעותן ניתן לבצע פעולות רבות באופן עצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully