וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיס' מוריד לטבע דירוג האשראי ל-Baa3; סיטי: טבע מתקשה להתמודד עם המדיניות החדשה בשוק הגנרי

ניצן כהן

4.8.2017 / 9:27

הורדת הדירוג מינורית יחסית אולם התחזית לעתיד החברה עדיין שלילית. הדירוג הקודם עמד על Baa2. במסחר שלאחר סגירת הבורסות בארה"ב התייצבה המניה על כ-24 דולר

מפעל טבע בשוהם. AP
מפעל טבע בשהם/AP

האנליסטים וחברות דירוג האשראי עדיין מנסים לעכל את דוחות טבע, אולם ברור לכל שמדובר באוניה ששטה כרגע הולך ושוב ללא קברניט קבוע ובדרך שהיא לא הכי ברורה.

טבע הציגה אתמול דוח כספי בעייתי שמעבר להפחתות החטיבה הגנרית בארה"ב שהביאו את החברה להפסדים (על בסיס כללי חשבונאות אמריקאיים) של 6 מיליארד שקל, נראה כי הטלטלה בחברה רחוקה מלהירגע.

מודיס' היא הראשונה מחברות דירוג האשראי שמפרסמות הבוקר את תגובתן לדוחות. חברת דירוג האשראי הורידה, כאמור, את דירוג האשראי של טבע מ-Baa2 ל-Baa3 לא הורדת דירוג משמעותית אולם התחזית לעתיד החברה עדיין שלילית. הורדת הדירוג של מודיס מייקרת בראש ובראשונה את עלות האשראי של החברה למרות, שבשלב זה לא נראה כי טבע לא תוכל לפרוע את חובותיה שנובעים בעיקר מרכישת אקטיביס.

טבע איבדה במסחר בניו יורק כ-8 מיליארד דולר משוויה

במסחר אתמול בניו יורק איבדה מניית טבע כ-8 מיליארד דולר משוויה, אולי השמדת הערך הגדולה ביותר של חברה ישראלית מאז ומעולם. בשלב זה לא נראה כי החברה נמצאת לפני חוף מבטחים אך לא נראה כי (בשלב הזה) היא עומדת בפני סכנה של חדלות פירעון.

סיטי בנק, מהבנקים החשובים ביותר שמסקרים את טבע כותבים ללקוחותיהם הלילה כי הנתון הקשה ביותר בדוחות טבע הוא העובדה שהחברה לא מצליחה, בשלב זה להתמודד עם מדיניות התמחור החדשה בשוק הגנרי בארה"ב. מדובר באמירה משמעותית מאוד וחמורה מאוד של אחד הגורמים המשפיעים ביותר על השווקים הפיננסים בעולם.

הבעיה של טבע בנושא הזה התחילה עוד במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ וקלינטון בארה"ב אז החל שיח על מחירי התרופות בארה"ב, אמנם השיח היה סביב תרופות המקור אך מהר מאוד השיח עבר למדיניות מחירי התרופות באופן כללי בארה"ב (ומשם בעולם כולו). בארה"ב החל גל של ירידת מחירים ולחץ של חברות הביטוח על חברות התרופות וטבע, על פי סיטי, מתקשה להתמודד עם המדיניות החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully