וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פרמירה תמכור את השליטה בנטפים ב-1.5 מיליארד דולר

שירות גלובס

7.8.2017 / 7:45

הרוכשת היא חברת מקסיכם המקסיקנית. מחיר מכירת השליטה משקף לחברה שווי של כ-1.9 מיליארד דולר, יותר מכפול מהמחיר ששילמה פרמירה על השליטה בחברת התעשייה בשלהי 2011

חתימת עסקת נטפים פרימרה עסקים. צילום: קיבוץ חצרים,
חתימת עסקת נטפים/צילום: קיבוץ חצרים

קרן פרמירה בדרך להיפגש עם הכסף בעסקת נטפים. פרמירה תמכור את השליטה בחברה (80%) תמורת כ-1.5 מיליארד דולר, מה שמשקף לחברה שווי כולל של כ-1.9 מיליארד דולר. הרוכשת היא חברת מקסיכם (Mexichem) המקסיקנית.

נטפים מפתחת פתרונות השקיה לחקלאות ומחזיקה 16 מפעלי ייצור, מהם שלושה בישראל. החברה פעילה בכ-110 מדינות ומעסיקה כ-4,000 עובדים בארץ ובעולם.

במסגרת העסקה, צפוי קיבוץ חצרים שהקים את החברה, שנחשבת לאחת מחברות הדגל של התעשייה הישראלית, עם החזקות מיעוט.

עוד נציין כי קרן פרמירה רכשה את החזקותיה בנטפים בשלהי שנת 2011 לפי שווי חברה של 850 מיליון דולר, כלומר השוויה יותר מהכפיל את עצמו תוך שנים ספורות.

מנכ"ל נטפים רן מידן אמר הבוקר בשיחה עם "גלובס" כי "ההרגשה טובה מאוד: הצלחנו לייצר עסקה טובה לכולם: לקרן פרמירה שרצתה למכור את מניותיה בחברה במחיר יפה, לקיבוץ חצרים שחיפש דרך נכונה למכור קצת ולהישאר קצת, לנטפים - שמקבלת את בעל המניות הכי טוב שאפשר היה להביא לה ולמקסיכם שמקבלת חברה מאד טובה ותוכל להוביל את השוק הזה עוד הרבה שנים. עסקה טובה נמדדת כשכולם מרוצים ממנה ואכן, זו העסקה הכי טובה לחברה".

לדברי מידן, ההליך שקדם למכירת השליטה בחברה למקסיכם ארך כמעט שנה: "במהלך התקופה הזאת פגשנו את אנשי מקסיכם בצפון אמריקה והם פגשו אותנו כאן, ראינו שיש כימיה טובה ובסיס לעבודה משותפת שכן התרבות הניהולית של שתי החברות דומה. השילוב של סינרגיה תפעולית ואנושית - הוביל לזה שמקסיכם זכו בהליך הזה".

מידן הוסיף ואמר כי צביונה הישראלי של החברה יישמר, לרבות היצור ופעילות המחקר והפיתוח וזאת לתקופה של לפחות 20 שנה: "חיפשנו שותף אסטרטגי שיאפשר לנו להמשיך לפתח את החברה ולבצע את קפיצת המדרגה הבאה. אנחנו גאים לזכות באמון של חברה מובילה כמו מקסיכם ומאמינים שנוכל להבטיח את המשך צמיחתה ושגשוגה של נטפים. תנאי ההסכם מבטיחים את המשך צביונה הישראלי של החברה - תוך התחייבות לשמירת מרכז הפעילות שלה בארץ לשנים רבות".

אלי בן סימון וצביקה ברקאי מההנהלה הכלכלית של קיבוץ חצרים, מסרו בתגובה: "התהליך לאיתור שותפינו החדשים לדרך ארך חודשים ארוכים ואנו שמחים על סיומו המוצלח. חברת מקסיכם הינה שותפה המביאה עימה סינרגיות עסקיות רבות לנטפים, ותסייע בהובלת החברה להמשך מימוש תוכניות צמיחתה כמובילה עולמית בתחום ההשקיה. בין הצדדים נוצר חיבור עסקי מקצועי ואישי, וראשי מקסיכם מכבדים מאוד את ישראל, את נטפים ואת קיבוץ חצרים כשותף המייסד. קיבוץ חצרים מאז ומתמיד שימש כשותף מוביל בנטפים, ורואה עצמו בחברה גם לעתיד הרחוק. חצרים הבטיח את שמירת אופייה הישראלי של החברה ואת קיום מרכזה התפעולי והניהולי בישראל לשנים רבות, יחד עם שמירה על רווחת עובדי החברה בישראל ובעולם.

"הערכת השווי של נטפים ותנאי העסקה, ממחישים את הצלחת האסטרטגיה העסקית של חצרים ואת הניהול המוצלח של הנכס יחד עם שותפינו לאורך 50 השנים האחרונות. בכוונת חצרים להשתמש בכספי העסקה לשם חיזוק והרחבת הפורטפוליו העסקי של הקיבוץ, ושמירה על עתידו ועל עתיד החברים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully