וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א הסתיים במגמה מעורבת; הירידות בטבע נמשכו

הלל קורן

7.8.2017 / 14:24

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות שערים קלות בוול סטריט. מורגן סטנלי בהורדת דירוג למניית טבע - מוריד את מחיר היעד ל-16 דולר

מפעל טבע בשוהם. AP
מפעל טבע/AP

המסחר בבורסה הסתיים היום (ב') במגמה מעורבת. מניית טבע אשר המשיכה לרכז עניין ונסחרה בתנודתיות ובמחזורי מסחר גדולים, סיימה את יום המסחר בירידות שערים. אתמול צללה המניה ב-22% וגררה את המדדים המובילים בתל-אביב לירידות שערים חדות, זאת בצל דוחות כספיים חלשים שפורסמו ביום חמישי האחרון שהיממו את השוק.

בורסות אסיה נסחרו הבוקר במגמה חיובית, בעוד בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, ו-וול סטריט נסחרת בעליות שערים קלות.

במסחר בוול סטריט המשיכה טבע המגמה השלילית והמניה נסחרת כעת מעט מתחת לרף ה-20 דולר למנייה. בנק ההשקעות מורגן סטנלי הודיע הבוקר על הורדת דירוג למניית התרופות הישראלית, וכן על הנמכת מחיר היעד מ-36 דולר ל-16 דולר בלבד, המשקף ירידה של כ-20% ממחירה הנוכחי בוול סטריט לאחר הנפילות האחרונות.

רבים מעריכים כי על טבע לעשות 2 פעילות בצורה מהירה: מציאת מנכ"ל והתמודדות לא פשוטה עם החוב ענק הרובץ על החברה. בהקשר למנכ"ל, הערכות הן כי מנכ"ל אסטרה-זנקה פסקל סוריו, שכבר דווח לפני זמן לא רב כי הוא מועמד לתפקיד - עשוי בכל זאת להגיע ולשבת על כסא מנכ"ל החברה ולנסות לנווט אותה בתקופה הקשה בתולדותיה.

בוול סטריט תימשך גם השבוע עונת הדוחות, והמשקיעים יקבלו תוצאות כספיות מהפירמות הגדולות והמשפיעות בעולם. לצד דוח התעסוקה החזק שפורסם בסוף השבוע, יקבלו המשקיעים תמונה בהירה יותר באשר לבריאות הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם.

בזן מסכמת הבוקר את הרבעון השני של השנה ומציגה מרווח זיקוק של 7.3 דולר לחבית, ו-EBITDA של 157 מיליון דולר בהשוואה ל-113 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה מדווחת בזן על ירידה ברווח הנקי ל-73 מיליון דולר, לעומת 87 מיליון דולר ברבעון השני של 2016.

במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה, פרסמה אמש חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן אנליזה ראשונית על חברת בריינסוויי עם מחיר יעד של 27 שקל למניה (בטווח של 26-28.1 שקל), המשקף אפסייד של כ-52% ביחס למחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully