וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בשמים יוחרגו מרפורמת התמרוקים - היבוא המקביל יימשך

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע כי בשמים וסבונים מוצקים לא יהיו חלק מרפורמת התמרוקים. המשמעות: יבואני ויצרני הבשמים לא יעברו לאחריות רגולטורית "מחמירה" של משרד הבריאות, אלא יישארו תחת רגולציה "מקלה" של משרד הכלכלה

בשמים. ShutterStock
בשמים/ShutterStock

עם רפורמה בייבוא תמרוקים, בלי בשמים וסבונים מוצקים. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע היום (רביעי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, כי בשמים וסבונים מוצקים לא יהיו חלק מרפורמת התמרוקים. בר סימן טוב הבהיר כי מוצרים אלה יישארו באחריות משרד הכלכלה למשך "פרק זמן משמעותי נוסף, להערכתי כשנתיים", כך לדבריו. המשמעות: אם תיקון החקיקה הנדרש יאושר על ידי הכנסת, יבואני ויצרני הבשמים לא יעברו לאחריות רגולטורית "מחמירה" של משרד הבריאות, אלא יישארו תחת רגולציה "מקלה" של משרד הכלכלה.

בר סימן טוב אמר בוועדה: "אנחנו מבינים שאי אפשר להכיל את פקודת התמרוקים על בשמים וסבון מוצק. היבואנים והיצרנים נכנסים לעולם שהם בכלל לא מכירים, וזה מעורר הרבה חששות מיותרים". יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הודיע כי מהלך זה זוכה לברכתם של שרי הכלכלה והאוצר.

רפורמת התמרוקים נועדה להקל על הבירוקרטיה בייבוא מוצרי טואלטיקה לארץ, צעד שעתיד להביא להוזלת עלויות ליבואנים - הוזלה שעשויה להתגלגל גם לכיסו של הצרכן. עם זאת, נתגלעה מחלוקת בין המשרדים השונים בנוגע לייבוא מקביל של מוצרים מסוימים, כגון משחות שיניים ומי פה (מוצרים הבאים במגע עם ריריות הפה) וכן מוצרי תינוקות. משרד הבריאות טען לחשש מזיופים במוצרים רגישים כגון אלה.

רון טיומקין, יבואן מקביל של בשמים, אמר בעקבות ההחלטה לוואלה! עסקים כי "השכל הישר ניצח היום בכנסת. אנחנו מודים למשרד הכלכלה, האוצר והבריאות על הסיוע בהחרגת הבושם מהתקנות. המאבק על הורדת יוקר המחייה, הזכות לפרנסה הוגנת, המאבק בחברות ענק של טייקונים דורסניים, כל אלו היו בדיון על הכללת הבושם בתקנות הרוקחים. אנחנו שמחים ומאושרים שנוכל להמשיך לייבא בשמים של חברות עולמיות מובילות, תוך שמירה על בריאות הציבור, ובמחירים מעולים".

אלא שלא כולם הסכימו עם ההחלטה. יו"ר חטיבת הקוסמטיקה בלשכות המסחר, ראובן בילט, טען: "בושם עלול להיות מסוכן לציבור כמו איפור וכמו מוצרי טיפוח, פתאום בריאות הציבור לא חשובה למשרד הבריאות? זו כניעה לדמגוגיה. ישראל תהפוך לפח הזבל של העולם. לא אכפת לכם מאיפה מגיע הבושם?".

בתגובה אמרה רכזת תעשייה באגף התקציבים במשרד האוצר, עדי חכמון: "שאיגוד לשכות המסחר לא ידאג לבריאות הציבור". הממונה על חוקיות הייבוא במשרד הכלכלה, אנואר חילף, הוסיפה: "המסגרת הרגולטורית הקיימת כיום היא האידיאלית, וכל השאר צריך לפעול כמוה. אסור להפתיע את השוק הזה. יש לשמר את המצב לשנתיים לכל הפחות, ואחרי שלומדים את השוק להחליט אם לעשות שינויים רגולטוריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully