וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 3 חדרים להשקעה בחולון?

17.8.2017 / 15:30

מדובר בדירה עורפית ומשופצת מיד שנייה בשכונה מבוקשת בעיר. היא נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית - האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

רחוב ז'בוטינסקי חולון. Google Street View, צילום מסך
רחוב ז'בוטינסקי בחולון/צילום מסך, Google Street View

לפני כשלושה חודשים נמכרה ברחוב ז'בוטינסקי 38 בשכונת אגרובנק בחולון דירת 3 חדרים תמורת כ-1.45 מיליון שקל. המחיר המבוקש היה 1.54 מיליון שקל. מדובר בדירה עורפית ומשופצת ששטחה 80 מ"ר, המצויה בקומה השלישית מתוך ארבע קומות בבניין מגורים שנבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת. היא כוללת מעלית וסופחו אליה כ-20 מ"ר באמצעות מרפסות שנסגרו.

על פי ניתוח שערך אתר מדלן, המחיר הממוצע למ"ר בעסקה נמוך ב-20% מהמחיר למ"ר של דירות שלושה חדרים מיד שנייה בשכונה. עם זאת, השוואה נקודתית בין עסקה זו לעסקאות לרכישת דירות עם מאפיינים זהים שהתבצעו בשנה האחרונה, מעלה שמחיר העסקה משקף את הממוצע לטיפוסי דירה אלה. לפי לוח הדירות של מדלן, דירות בנות 3-3.5 חדרים מיד שנייה, בשטח של 70-80 מ"ר, נמכרו בשנה האחרונה תמורת כ-1.5 מיליון שקל בממוצע.

לדברי יובל טגליכט ממשרד התיווך קלר וויליאמס שסגר את העסקה, "הדירה נמצאת בשכונת אגרובנק, אחת השכונות המבוקשות ביותר בעיר בקרב זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים. מרגע שיצאה לשוק, ביקרו בה מעל 25 מתעניינים, והעסקה נסגרה לאחר שלושה חודשים. מוכרת הדירה היא משפרת דיור, שעברה לאחת השכונות החדשות בעיר, ואילו הקונה הוא משקיע שמעוניין להשכיר את הדירה וליהנות מהתשואה".

טגליכט מוסיף כי "הביקוש הגבוה מצד מתעניינים נבע ממספר פרמטרים, ובהם השטח הגדול יחסית של הדירה, הימצאות מעלית בבניין והמיקום המרכזי של הנכס. כמו כן, לאחרונה עבר רחוב ז'בוטינסקי שיפוץ כללי שכלל טיפול בתשתיות ביוב, תאורה ומדרכות, ונוספו לו מספר מפרצי חניה - שנכון להיום לא פתרו את מצוקת החניה הקיימת בשכונה".

סביבת הנכס

אפרת שנהב, חוקרת שכונות באתר מדלן, מחזקת את הדברים. "שכונת אגרובנק הוותיקה היא אכן מהשכונות המבוקשות בחולון", היא אומרת, "רחובותיה שקטים ויחד עם זאת, נמצאים בקרבה לרחוב סוקולוב המרכזי, שבו ניתן למצוא מגוון בתי עסק. כמו כן, תושביה נהנים מגישה מהירה לתל אביב ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית. בשכונה מתגוררים תושבים ותיקים לצד משפחות צעירות. בשכונה ישנו בית הספר היסודי רביבים, שדורג במקום הראשון בעיר בבחינות המיצ"ב".

לדברי שנהב, "הדירות החדשות בשכונה נבנות בעיקר במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. בחלקה הצפוני נבנים בימים אלה שני מגדלי מגורים שצפויים לכלול 31 קומות ו-220 דירות. השינוי המשמעותי ביותר שצפוי בעתיד הנראה לעין הוא פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה, המתוכנן לעבור ברחובות סוקולוב וקוגל, ולהוביל למרכז תל אביב. במהלך העבודות להקמת הקו צפויים ברחובות אלה שיבושי תנועה ומטרדים, אך בעוד כעשור תהיה נגישות מוגברת לעיר ללא הפסקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אילו דירות מוצעות למכירה בשכונה? ברחוב ז'בוטינסקי 21, דירת ארבעה חדרים בשטח 98 מ"ר מוצעת למכירה בלוח מדלן ב-2.1 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה השלישית מתוך ארבע קומות בבניין משותף עם מעלית וחניה.

ברחוב פרוג מוצעת למכירה בלוח מדלן דירת 5.5 חדרים בשטח של 140 מ"ר תמורת 2.29 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומת קרקע מתוך שלוש קומות בבניין משותף, היא משופצת ויש לה יציאה לגינה אחורית בשטח של 30 מ"ר. ואילו ברחוב השומר מוצעת למכירה דירת שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר ב-1.8 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה השלישית מתוך ארבע קומות בבניין מגורים שנבנה ב-1994 וכולל מעלית, חניה ונוף פתוח.

אשר לעסקאות שנסגרו לאחרונה, לפי לוח מדלן בחודש שעבר נרכשה ברחוב יהושע חנקין דירת ארבעה חדרים חדשה מקבלן בשטח של 102 מ"ר ב-1.8 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה הראשונה מתוך שבע קומות בפרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה שנבנה בימים אלה.

בחודש מאי השנה נרכשה ברחוב קראוזה דירת שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר תמורת 1.59 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה השנייה מתוך שלוש קומות בבניין שנבנה ב-1960. ואילו באפריל השנה נרכשה ברחוב סוקולוב דירת 3.5 חדרים בשטח של 79 מ"ר תמורת 1.45 מיליון שקל. הדירה מצויה בקומה התשיעית מתוך עשר קומות בבניין משותף שנבנה ב-1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully