וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פנסיה: מה צריך לדעת על קופת גמל להשקעה?

עמית פלדמן

27.8.2017 / 8:29

יוזמה של משרד האוצר הובילה ליצירת מוצר פיננסי חדש - קופת גמל שניתן למשוך ממנה את הכסף בכל עת, אך מי שיבחר לשמור את הכסף עד לגיל הפרישה יזכה בהטבת מס. מדריך

קופת חיסכון. ShutterStock
קופת חיסכון/ShutterStock

בשנים האחרונות מודעים אנשים רבים יותר ויותר, כי הם חסכו מעט מידי כסף במהלך השנים וכעת אין להם מספיק כסף לחופשה שהם רוצים בחו"ל, לשיפוץ הדירה שתכננו ולחיסכון לעתיד ילדיהם.

ייתכן שגם אתם מבין אלו שמתקשים לחסוך ומבינים שלא בטוח שיהיה לכם מספיק כסף בעתיד על מנת להגשים את המטרות שלכם. זו בדיוק הסיבה שכדאי שתכירו את האפיק של קופת הגמל להשקעה.

בנובמבר 2016 הושקה קופת הגמל להשקעה ביוזמת משרד האוצר, כאשר מטרתה היא להגדיל את החיסכון בקרב האוכלוסייה. מדובר בחיסכון שמאפשר נזילות מלאה – כלומר ניתן למשוך ממנו את הכסף בכל שלב (ולאו דווקא בגיל פרישה).

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?

קופת הגמל להשקעה מתאימה לכל מי שמעוניין לחסוך כסף לעתיד וכמעט לכל טווח השקעה. כמוצר פיננסי יש לקופת גמל להשקעה 3 קהלי יעד עיקריים. קהל היעד הראשון הם הורים אשר מעוניינים לפתוח עבור ילדיהם תכנית חיסכון למטרה עתידית כמו בר/בת מצווה, לימודים, חתונה וכדומה. הקהל השני הוא כל מי שמעוניין בחיסכון כללי למשפחה למטרת קניית רכב, שיפוץ דירה, טיול משפחתי, הקמת עסק או כל מטרה אחרת. קהל היעד השלישי ואולי המשמעותי ביותר הם בני 50 ומעלה. המוצר אטרקטיבי במיוחד עבורם עקב הטבת המס המתאפשרת ברכישתה של קופת הגמל.

עוד באותו נושא

הטעויות שהצעירים עושים כשהם חושבים על הפנסיה

לכתבה המלאה

איך ניתן לקבל את הטבת המס?

הטבת המס בקופת גמל להשקעה מתאפשרת לכל חוסך שיבחר למשוך את הכסף שצבר בתכנית כקצבה חודשית ולאחר גיל 60. במקרה כזה הוא יהיה זכאי לקבל את הסכום בפטור מלא ממס הכנסה וממס רווח הון.

כמה כסף ניתן לחסוך בקופת גמל להשקעה?

בניגוד למוצרי חיסכון אחרים, קופת גמל להשקעה כוללת תקרת הפקדה. ניתן להפקיד עד 70 אלף שקל בשנה קלנדרית עבור כל אדם. כלומר אם יש במשפחה שני בני זוג, ניתן להפקיד 70 אלף שקל עבור כל אחד מהם, בכל שנה וכמו כן לגבי כל אחד מהילדים.

אילו מסלולי חיסכון קיימים?

כל חברה מציעה מסלולי חיסכון שונים. החל ממסלול השקעה סולידי ועד מסלול השקעה התנודתי ביותר, כאשר לכל מסלול קיימת מדיניות השקעה שונה. לכל חוסך ניתנת האפשרות לבחור את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורו, בהתאם לרצונותיו ולצרכיו. את מסלולי ההשקעה ניתן לראות באתרי האינטרנט של החברות השונות.

האם קיימת גמישות במוצר?

קופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות רבה. ניתן לעבור בכל רגע בין מסלולי ההשקעה שונים (למשל, ממסלול מנייתי למסלול כללי) וזאת ללא כל עלות וללא מס. כמו כן, במידה והחוסך מעוניין, יהיה באפשרותו להעביר את הכספים בין גופי ההשקעה השונים וגם במקרה הזה, ללא עלות או מס.

אילוסטרציה. ShutterStock
הלקוחות יקבלו דוחות רבעוניים ושנתיים/ShutterStock

איך ניתן להפקיד כסף ומתי ניתן למשוך אותו?

קופת גמל להשקעה היא מוצר גמיש. ניתן להפקיד סכום כסף חד פעמי, ניתן להפקיד סכום חודשי קבוע וניתן לשלב בין שניהם. הכספים נזילים למשיכה בכל עת, כאשר המשיכה תתבצע תוך 4 ימי עסקים מרגע מילוי הבקשה (וזאת בכפוף לתשלום מס רווח הון).

מהם דמי הניהול?

תקרת דמי הניהול היא 1.05% מהצבירה + 4% מההפקדות. בפועל, ישנם הבדלים בדמי הניהול בין גופי ההשקעה השונים, כאשר רוב הגופים גובים דמי ניהול מהצבירה בלבד, הנעים בין 0.7% ל-1.0%.

איזו אלטרנטיבה קיימת לחיסכון?

אלטרנטיבה מוכרת היא חיסכון באמצעות פיקדונות בבנקים. הסיכון בפיקדון בבנק נמוך יותר, אולם גם פוטנציאל הרווח בסביבת הריבית הנוכחית, צפוי להיות נמוך משמעותית.

כיצד ניתן לעקוב אחר החיסכון?

כיום, כמעט כל החברות מאפשרות מעקב קל ונח אחר החסכונות, באמצעות אתרי האינטרנט שלהן. כמו כן, הלקוחות יקבלו דוחות רבעוניים ושנתיים.

הכתוב אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם. אין בכתוב על מנת להבטיח רווח ו/או תשואה. הכותב הוא מנהל תיקי לקוחות VIP בבית ההשקעות מיטב דש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully