וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בירושלים לא מוכרים? אלון גל מייעץ

אלון גל

25.8.2017 / 13:20

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים אותנו. הפעם - בעל נכס בבירה שתוהה אם מדובר בהשקעה נבונה. האזינו לשיחה ב-103FM

אלון גל. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

בעל נכס בירושלים התבלט בתוכניתו של אלון גל ברדיו FM 103 אם למכור את דירתו. המאזין שאל את גל: "יש לנו נכס בירושלים ששווה 3.5 מיליון שקלים והתשואה שלו היא של 3.5% אבל הוא נכס שערכו רק יעלה בעתיד. בעקבות התוכניות שלך אני שוקל למכור את הנכס, אשתי טוענת שבית בירושלים לא מוכרים. מהי עצתך?"

"אני לא אוהב משפטי מחץ כמו 'נכס בירושלים לא מוכרים'", אמר גל. "אני מבין את העמדה של אשתך כי אכן מדובר בנכס טוב שמניב תשואה לא רעה בעיר מרכזית במדינת ישראל. הנכס מאפשר לך תיק סולידי של אגרות חוב וזה לא בהכרח רע".

עם זאת, טען גל: "זה לא בלתי אפשרי ולא צריך להיות גאון כדי להשיג תשואות יפות מאלה בשוק ההון. בסכומים בהם אתה משחק, קיבעון אינו דבר טוב כי כל שינוי, אפילו של חצי אחוז הוא משמעותי כלכלית. אני לא מקבל את המשפט 'יש לי בית ב-3.5 מיליון שקלים שהערך שלו כל הזמן עולה'. מה שהיה בעבר לא בטוח שהוא מה שיהיה. דירה בירושלים שהגיעה לסכום של 3.5 מיליון שקל תוך עשור, לא בטוח שתישאר בערך הזה בעוד עשור, זה יהיה נס אם כן. אני חושב ששוק הנדל"ן בישראל נכנס לתקופה של דשדוש בו אנחנו נראה ירידה במחירים. אני לא רואה עלייה במחירים בירושלים".

הוא הוסיף כי "בניהול נכון של התיק תוכל להרוויח יותר ולהקטין את הסיכון. אני ממליץ לך למכור את הדירה בירושלים ולקנות דירה אחרת להשקעה בחלק מסכום באזור שיש בו עוד סיכוי לעלית מחירים, יש עוד לא מעט כאלו ברחבי הארץ. אזור בת גלים בחיפה הוא דוגמא לאזור על הים עם מחירים נמוכים שעתידים לעלות. אין לי ספק שהוא אזור שישתבח ויעלה. קח דירה ותשביח אותה מעט ותעלה את הערך של הדירה והאזור כבר יעלה מעצמו. סכום של 3.5 מיליון שקל יכול להניב 5% תשואה לפחות".

גל הציע למאזין אפשרות נוספת - רכישת דירה בארצות הברית. "כך תוכל לבזר את הסיכון שלך. לקחת את כל הסכום שלך והשקיע אותו בדירה בודדת בירושלים באזור אחד - זה סיכון. השקעות צריך לבזר. אל תשים את כל הביצים בסל אחד. עדיף לך ליצור תיק השקעות אחר עבורך ובכך גם להקטין את הסיכון שלך וגם להרוויח יותר" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully