וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל משיקה מותג קולה פרטי: "מזמינים את הציבור לטעום"

25.8.2017 / 13:53

החברה תציע משקאות קולה ודיאט קולה ללא סוכר כמו גם מיצים ומים מינרלים. לבקבוקים דמיון מובהק למתחרה הוותיק, כאשר המטרה היא לסייע למותג להשתלב בקטגוריית הקולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקבוקי משקה הקולה של שופרסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת שופרסל הודיעה הבוקר (שישי) על השקת סדרת המשקאות הקלים שלה, ובראשה משקאות "קולה" תחת המותג הפרטי. סדרת קולה שופרסל כוללת משקאות קולה ודיאט קולה ללא סוכר בבקבוק משפחתי של 1.5 ליטר. החברה תציע מארזי רביעיות במחיר של 14.90 שקל.

משופרסל נמסר כי תהליך הפיתוח של המשקה ארך למעלה משנה והוא בוצע יחד עם תאגיד DYDO היפני. לדברי החברה, במבחני טעימה שנערכו למשקאות החדשים קיבלה קולה שופרסל ציונים גבוהים בכל הפרמטרים המקובלים: טעם, ריח, מראה ומתיקות. במקביל להשקת הקולה, שופרסל תשיק גם משקאות קלים (מיצים) מבוססי פרי וכן מים מינרליים מהרי האלפים האיטלקיים.

במקביל יוצאת שופרסל בקמפיין פרסומי בטלוויזיה, בדיגיטל ובנקודות המכירה בהיקף של מעל שני מיליון שקל. באמצעות הקמפיין היא מציעה לציבור "להתרענן ממותגים" וממשיכה את האסטרטגיה השיווקית שלה תחת המסר "אותה הרעננות, ללא המותג, פחות כסף".

יצוין כי מבחינת הנראות, לבקבוקי הקולה החדשים דמיון מובהק למתחרה הוותיק של החברה למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל). צורת הבקבוקים, הצבע האדום בתווית המשקה הרגיל והצבע השחור במשקה דיאט לא נבחרו במקרה, ויכולים לעזור למותג החדש להשתלב בקטגוריה של משקאות הקולה.

"זו לא הנוסחה של המשקה שעולה כסף"

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל מסר כי "בשנים האחרונות הוכחנו כי המותג הפרטי שופרסל הוא כלי אסטרטגי אשר מביא להפחתת יוקר המחייה בישראל, זוכה לאהדה צרכנית רבה ומביא לשינוי הרגלי הצריכה בקרב מיליוני ישראלים. אנו רואים כי קהל הלקוחות מאמין לנו והגיעה העת להיכנס אף לקטגוריה ייחודית זו ולהציע לצרכן הישראלי תחליף למותג בדמות מוצרי שופרסל. החברה השקיעה בפיתוח משקאות הקולה משאבים רבים ואני מזמין את הציבור לטעום בעצמו".

אורי קילשטיין, סמנכ"ל סחר ושיווק בשופרסל אמר כי "לאחר עבודת הערכות מקיפה, אנו נרגשים להשיק את משקאות הקולה תחת מותג שופרסל. שוק הקולה בישראל מוערך בכ-1.6 מיליארד שקלים ונשלט על ידי ספק דומיננטי אחד שמחזיק בכ-90% נתח שוק. קמעונאים מכל העולם מציעים מותג פרטי של קולה וחלקם השיגו הצלחה משמעותית בחדירה ומכירות, ואנו מאמינים כי גם הציבור הישראלי בשל להשקה שכזו ושתהיה התנסות ושביעות רצון גבוהה מהמוצר החדש. אנחנו בשופרסל ממשיכים ונעשה הכל בכדי להפוך עולמות עבור הלקוחות והיום אנו מאפשרים ללקוחותינו ליהנות ממשקאות קלים בפחות כסף".

אז מה הסיכוי של המותג החדש להצליח? כבר בחודש מאי כאשר נודע על כוונתה של שופרסל להיכנס לשוק המשקאות הקלים הביעו גורמים בתעשייה ספיקות. "בארץ יש ביקוש גדול למותג קוקה קולה ספציפית, והמחירים של המשקה בארץ גבוהים הרבה יותר מאשר בעולם", טען גורם קמעונאי בכיר. "עובדה שהזכיינים הפלסטינים של קוקה קולה העולמית מייצרים את המשקה ברמאללה ובעזה מוכרים אותו במחירים הרבה יותר זולים - זו לא הנוסחה של המשקה שעולה הרבה כסף".

דוגמא נוספת לניסיון של מותג להיכנס לקטגוריה היא של חברת יפאורה שהשיקה בקיץ 2014 את המשקה שוופס 22 קולה. המשקה הושק בהשקעה של 12 מיליון שקל, הוא היה ממותק בשילוב בין סוכר לממתיק סטיביה, אולם ירד מהמדפים כעבור שנה בלבד בשל העדר ביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully