וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שימוש בסמארטפון מביא לקניית מוצרי מותרות

על אוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צרכנים המשתמשים במסכי מגע נוטים לרכוש פריטים המיועדים בעירק להנאה - ופחות מוצרים שימושיים. "השימוש במסכי מגע דומה למשחק"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יותר ויותר צרכנים משתמשים באפליקציות בטלפונים הסלולריים שלהם ובמסכי מגע בזמן קניית מוצרים שונים, ונראה כי לשינוי הטכנולוגי יש השפעה גם על הרגלי הצריכה שלהם. האתר האמריקני intenational business times מדווח כי במחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה הבריטית בארה"ב, התגלה כי בניגוד לרכישת מוצרים באמצעות המחשב השולחני, המעודדת חשיבה רציונלית ומפנה את הרוכש לבחירת מוצרים שימושיים, רכישת מוצרים באמצעות מסך מגע מעודדת את הרוכש לרכישת מוצרים משיקולים נהנתניים.

עורכת המחקר, פרופסור יינג ז'ו, אמרה כי "טכנולוגיית מסכי מגע חודרת במהירות לשוק הצרכנים, ומטמיעה את עצמה בחיי היומיום שלנו. בהתחשב בפופולריות העולה שלה, מפתיע כמה מעט אנחנו יודעים על השפעתה על הצרכנים".

לדבריה, בשנה הבאה צפויות הרכישות במסכי מגע להוות חצי מכלל הרכישות האלקטרוניות בעולם. "כחוקרת, אני מוצאת חשיבות רבה בלימוד התופעה וצבירת ידע לגבי התנהגות הצרכנים בשימושם במסך מגע", ציינה ז'ו.

במסגרת המחקר בוצעו שלושה ניסויים שונים על 99 נבדקים. בניסוי הראשון התבקשו הנבדקים לבחור בין שובר למסעדה לשובר לרכישת מזון בחנות תוך כדי שימוש באייפד או במחשב שולחני. הניסיים הבאים חזרו גם הם על דפוס זה.

"מצאנו שהטבע הכיפי והדומה למשחק של השימוש במסכי מגע, מגביר את העדפת הצרכנים למוצרי מותרות; בעוד האופי הלוגי והפונקציונלי של המחשב מקדם רכישת מוצרים שימושיים", אמרה ז'ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully