וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות בין טבע להסתדרות: היקף הפיטורים בכפר סבא יצומצם ב-30%

29.8.2017 / 20:19

בתום מו"מ שנערך בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, ועד עובדי טבע כפר סבא והנהלת החברה, סוכם על צמצום מספר העובדים המפוטרים, שיגיע ל-120. סיום ההעסקה ייצא לפועל רק לאחר החגים

מפעל טבע בפתח תקווה. ניב אהרונסון
מפעל טבע בפתח תקווה/ניב אהרונסון

בתום תשע שעות של משא ומתן אינטנסיבי שנערך היום (ג') בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו ההסתדרות, ועד עובדי טבע כפר סבא והנהלת החברה בראשות מארק סבג להסכמות שמביאות לסוף הסכסוך בין הצדדים.

בהתאם להסכמות, הנהלת טבע צמצמה את מספר העובדים שיסיימו את עבודתם במפעל טבע כפר סבא ב-30%. כחלק מכך סוכם כי 35 עובדים יצאו לפנסיה מוקדמת ו-85 עובדים יסיימו את עבודתם ויקבלו פיצויים מוגדלים. בסך הכל מדובר ב-120 עובדים. סיום ההעסקה ייצא לפועל רק לאחר החגים ולא לפני 1.11.17.

רשימת העובדים שיסיימו את עבודתם תיקבע בשיח הדדי בין הוועד וההנהלה, ותוך התחשבות במצב הסוציאלי של כל עובד ועובד. העובדים שהעסקתם תסתיים יקבלו ליווי אישי – הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות; וכן יוצעו להם שירותי השמה לאיתור מקומות עבודה חלופיים הולמים.

בטבע מציינים כי החברה עשתה כל שלאל ידה על מנת למצוא פתרונות תעסוקתיים לעובדי כפר סבא להם יכולות וכישורים המתאימים לניוד, תוך מתן העדפה לעובדים עם מקרים אישיים מיוחדים.

הנהלת טבע הודיעה כי לא יהיו פיטורי התייעלות במפעל טבע כפר סבא עד סוף שנת 2020. במקביל, סכסוכי העבודה שהוכרזו בחברת טבע על ידי ההסתדרות מבוטלים

בחברת 'טבע' ביקשו להודות ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, לחברי הוועדה וליועצת המשפטית לוועדה, עו"ד שגית אפיק, על העזרה והתיווך וההנחיה לאורך התהליך. גפני אמר כי "חברת 'טבע' עוברת משבר קשה וכי הוא מברך את הנהלת החברה שגילתה אחריות, מנהיגות ורגישות בהתנהלות בתהליך כואב זה. חברת טבע חשובה מאוד לישראל וועדת הכספים תמשיך לעמוד בקשר עם החברה לסייע לה להתחזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully